Η λειτουργία της πρώτης ιδιωτικής εταιρείας εμπορευματικών μεταφορών, η οριστική κατοχύρωση του έργου της κατασκευής και λειτουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, που θα φέρει επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ, και η περαιτέρω αύξηση του μεταφερόμενου φορτίου περιλαμβάνονται στους στόχους για το 2017 του ομίλου Goldair, η διοίκηση του οποίου επιδιώκει τo 2017 να αποτελέσει χρονιά-ορόσημο για τον όμιλο, καθώς σηματοδοτεί την επιστροφή στην ανάπτυξη.
Εντός του πρώτου τριμήνου του 2017 φιλοδοξεί να τροχοδρομήσει η πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική εμπορευματική εταιρεία Rail Cargo Logistics Goldair, κάτι που θα ενισχύσει περαιτέρω τη λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, στο οποίο ανάδοχος είναι η κοινοπραξία Goldair / ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (Τράπεζα Πειραιώς).
Το επόμενο διάστημα, όπως ανέφερε σε εκδήλωση ο κ. Καλλίνικος Καλλίνικος, εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Goldair, η σιδηροδρομική εταιρεία θα αποκτήσει όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ασφαλείας και, παράλληλα με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών και του υπόλοιπου προσωπικού, θα ξεκινήσει, με τις δικές της λοκομοτίβες, τη δραστηριότητά της.
Η Rail Cargo Logistics Goldair, η οποία αποτελεί κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και της ελληνικής Goldair, έχει αιτηθεί 2 ηλεκτράμαξες και 2 ντιζελάμαξες από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού Δημοσίου.
Ανασταλτικός παράγων για την έναρξη της λειτουργίας της ελληνοαυστριακής εταιρείας, παρότι είχε εδώ και καιρό την άδεια από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να πραγματοποιεί σιδηροδρομικές μεταφορές, όπως εκτιμούν στελέχη της, ήταν το κλείσιμο της γραμμής στην Ειδομένη για δύο μήνες λόγω των μεταναστών και η απεργία για τρεις βδομάδες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Την ίδια ώρα, ευελπιστώντας στην ταχεία ολοκλήρωση των διαδικασιών κατοχύρωσης του έργου, ο κ. Καλλίνικος υπόσχεται επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ, σε ορίζοντα 10ετίας, για τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο, σε συνδυασμό με το λιμάνι του Πειραιά και τη σιδηροδρομική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και την Ευρώπη, φιλοδοξεί να καταστήσει τη χώρα «πύλη εισόδου» για εμπορεύματα, κυρίως προερχόμενα από την Ασία. Η κοινοπραξία Goldair / ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (Τράπεζα Πειραιώς), έχοντας ανακηρυχτεί προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, περιμένει την επιλογή ανεξάρτητου μηχανικού, την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την υπογραφή της από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, τα ανωτέρω βήματα θα ολοκληρωθούν εντός εξαμήνου και στη συνέχεια, πιθανότατα αρχές του 2018, θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, οι οποίες θα διαρκέσουν δύο χρόνια. Μεγάλο στοίχημα, για την ηγεσία του ομίλου, αποτελεί η δημιουργία κέντρου μεταποίησης.
Υψηλές… πτήσεις
Βελτίωση οικονομικών μεγεθών πέτυχε το 2016 η Goldair Handling. Ειδικότερα, η εταιρεία, στο τέλος του έτους, θα σημειώσει αύξηση κύκλου εργασιών κατά 7% και του EBITDA 3%, πραγματοποιώντας επενδύσεις 2 εκατ. και εξυπηρετώντας συνολικά 6,2% περισσότερες πτήσεις, με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 2,1% του μεριδίου αγοράς και των θέσεων εργασίας στους 2.626 υπαλλήλους. Έως το τέλος του 2016, αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερες από 130.000 πτήσεις, 28 εκατ. επιβάτες και 49 χιλ. τόνους εμπορευμάτων (σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο).
Υπενθυμίζεται ότι η Goldair Handling ανανέωσε τις συνεργασίες με ήδη υπάρχοντες πελάτες, όπως τις Azur Air, Ellinair, French Air Force, Novair, Primera Air, Royal Flight, SAS, Siberia Airlines, Small Planet, SunExpress, Turkish Airlines, Ural και Utair, ενώ πρόσθεσε στο πελατολόγιο της νέους συνεργάτες, όπως τις Air Company Armenia, Air Greenland, Bravo Airways, Flyone, Jordan Aviation, Signature & Small Planet Germany.
Όσον αφορά το διεθνές δίκτυο, η εταιρεία έχει παρουσία στη Βουλγαρία, μέσω της θυγατρικής Goldair Handling Bulgaria, και ξεκίνησε η συνεργασία με τις αεροπορικές BH Air, Blue Air, Blue Panorama, Germania Flug AG Swiss, Norwegian Air Shuttle, Small Planet Germany και Smartlynx, ενώ ανανέωσε με τις Alitalia και Turkish Airlines.
Στην Κύπρο, μέσω της κοινοπραξίας με την εταιρεία LGS, ξεκίνησε η συνεργασία με τις Air Company Armenia, Ellinair, Fly 365 Aviation, Fly Jordan, Smartlynx (Estonia & Latvia) και United Airlines, καθώς επίσης ανανεώθηκε η συνεργασία με τις Alitalia, Danish Air Transport, Easy Jet (Switzerland & UK), Globus Air, Ukraine International, Ural και Wizz Air.
Τέλος, στο αεροδρόμιο Αντίς Αμπέμπα της Αιθιοπίας, στο πλαίσιο της παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στην εταιρεία ICAS, ξεκίνησε συνεργασία με τις Air Algerie, Air Djibouti, Etihad (Cargo Operations) και Saudia Airlines.
ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ- naftemporiki.gr