Την πιθανότητα παραγωγής αλκοολούχων κωδικών στη λογική των ready to drink ήπιων ποτών περιλαμβάνει ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός της εταιρείας εμφιάλωσης ΕΨΑ, ενώ για τη φετινή χρονιά τα επιχειρησιακά πλάνα επικεντρώνονται στην ενίσχυση των εσόδων, στην επιστροφή στην κερδοφορία και στη διεύρυνση της διεθνούς παρουσίας της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, έχοντας κλείσει την περσινή χρονιά με σταθερή την εικόνα των μεγεθών της, η ΕΨA επιδιώκει να καλύψει το «χαμένο έδαφος» σε επίπεδο εσόδων από το «δύσκολο 2015», προσβλέποντας σε καλύτερες διεθνείς επιδόσεις και διεύρυνση του εγχώριου πελατειακού χαρτοφυλακίου.
Όπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Μιχάλης Τσαούτος, «το 2016 δεν κατέστη δυνατό να καλυφθεί το έδαφος που χάθηκε το 2015, ωστόσο η εικόνα των εσόδων διατηρήθηκε στα 10,5 εκατ. ευρώ. Κατά την περσινή χρονιά κινηθήκαμε συντηρητικά, ελέω και των εξελίξεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ προκειμένου να περιοριστούν οι επισφαλείς ενέργειες. Πετύχαμε διατήρηση των εγχώριων μεριδίων μας και ιδιαίτερα θετικές αποδόσεις σε επίπεδο εξωστρέφειας».
Φέτος, σύμφωνα με τον ίδιο, ο στόχος είναι η βελτίωση της εικόνας των μεγεθών και στην κατεύθυνση αυτή αναμένεται να βοηθήσουν και οι νέες συνεργασίες που προωθούνται στο κανάλι κυρίως της μικρής λιανικής, στο οποίο η εταιρεία επιδιώκει να διευρύνει την παρουσία της. Παράλληλα, υπάρχουν σχεδιασμοί και για νέα λανσαρίσματα στην αγορά.
Στο πλαίσιο αυτό και ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο εισόδου σε νέα κατηγορία, στην κατεύθυνση της περαιτέρω ενίσχυσης των εσόδων, ο επικεφαλής της εταιρείας αναφέρει χαρακτηριστικά: «Εάν με ρωτάτε αν θα μπορούσα να δω την ΕΨΑ σε τρία χρόνια στην παραγωγή νερού ή μπίρας θα έλεγα ξεκάθαρα όχι. Η πιθανότητα όμως δημιουργίας ενός αλκοολούχου ποτού δεν αποκλείεται, όχι όμως φέτος. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε βάλει στο μικροσκόπιο αυτό το ενδεχόμενο. Στο εγγύς μέλλον, ωστόσο, είναι κάτι που μπορούμε να το εξετάσουμε, σε καμία περίπτωση όμως εις βάρος του υφιστάμενου κωδικολογίου μας».
Εξάλλου, η σειρά αναψυκτικών με στέβια που λάνσαρε πρώτη στην αγορά η ΕΨΑ τον Μάρτιο του 2012 αποτελεί ένα δυνατό χαρτί και σε επίπεδο εξωστρέφειας. Η εταιρεία μετρά ήδη παρουσία σε 24-25 αγορές, με πιο πρόσφατες εντάξεις στο διεθνές της χαρτοφυλάκιο να αποτελούν τα Αραβικά Εμιράτα, η Ινδία και το Καμερούν.
Παράλληλα, θετική εξέλιξη για την περαιτέρω διείσδυση της βολιώτικης εταιρείας στη Σαουδική Αραβία είναι η σύναψη συνεργασίας με την premium αλυσίδα λιανικής Danube, που μετρά δύο χρόνια και η οποία άνοιξε τον δρόμο και για τη σύναψη και νέων συνεργασιών με τοπικούς χονδρέμπορους.
Τέλος, η σταθερά ανοδική πορεία την τελευταία διετία στις διεθνείς αγορές μεταφράζεται για την ΕΨΑ σε συμμετοχή των εξαγωγών σήμερα κοντά στο 10% επί του τζίρου -ποσοστό που αποτελούσε στόχο της διοίκησης- από το 5% το 2014.