Αναβαθμίζει την παρουσία της στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας η Notos Com, η οποία ενισχύει υπάρχουσες εμπορικές και στρατηγικές συνεργασίες, επενδύει σε νέα brands και επέκταση στην αθλητική αγορά μόδας, ενώ δίνει το «παρών» και στις εξελίξεις στην αγορά διαχείρισης ακινήτων, μέσω της συμμετοχής της στην One Outlet, η οποία προ ημερών ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για το 43% της κυριότητας της Αγοράς Μοδιάνο, στη Θεσσαλονίκη.
Ειδικότερα, η εταιρεία, που τους τελευταίους μήνες έχει εντατικοποιήσει εργασίες ανακαίνισης σε όλο το δίκτυο των πολυκαταστημάτων της (διαθέτει 4 Notos Galleries και 2 Notos Home), χθες εγκαινίασε τον χώρο αθλητικής ένδυσης στη ναυαρχίδα της αλυσίδας Notos Galleries, στην Ομόνοια. Περισσότερα από 20 shop in shop γνωστών brands στον 6ο όροφο του πολυκαταστήματος αναδεικνύουν τις ισχυρές εμπορικές σχέσεις της Notos Com με τους μεγάλους παίκτες της αθλητικής αγοράς, όπως ενδεικτικά η Adidas Hellas (adidas, reebok), η FF Group (Nike, Converse), η VF (Vans), συνεργασία που επεκτείνεται, καθώς και το Fais Group, με 6-7 σήματα του ομίλου, από Puma, Αrena και prince μέχρι το πιο πρόσφατο απόκτημά του, την Under Armour.
Σημειώνεται ότι πέραν της εμπορικής συνεργασίας Fais Group – Notos Com οι μέτοχοι των δύο ομίλων έχουν κοινά συμφέροντα στο One Salonica Outlet Mall (πρώην City Gate) στη δυτική Θεσσαλονίκη, μέσω της Οne Outlet Α.Ε., που διαχειρίζεται το εμπορικό κέντρο. Στην One Outlet A.E. μέτοχοι είναι ο όμιλος του Σάμι Φάις, η αραβικών συμφερόντων Generic Engineering Technologies και η Notos Com, που συμμετέχει με ποσοστό περίπου 35%. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό για το 43,64% που διαθέτει το ΤΑΙΠΕΔ στο ακίνητο της ιστορικής αγοράς Μοδιάνο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Οι προτεραιότητες
Ως προς τον πυρήνα της δραστηριότητας της Notos Com στον τομέα των πολυκαταστημάτων, των καλλυντικών και της χονδρικής / λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης / υπόδησης, η στρατηγική προσέγγιση της εταιρείας εστιάζει: 1) σε ισχυρές εμπορικές συνεργασίες στα αθλητικά είδη, 2) σε στρατηγικές συνεργασίες με νέα brands, όπως αυτή με την American Eagle, για την οποία έχει αναπτύξει ήδη δίκτυο 3 καταστημάτων και σχεδιάζει περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου λιανικής, 3) σε συνεχή εμπλουτισμό του portfolio σημάτων με νέα, όπως, π.χ., το brand γυναικείας ένδυσης orsay, που λάνσαρε πριν από περίπου ένα μήνα 4) σε συνέργειες, όπως αυτές που «χτίζονται» με Διάφανο και Palladium στα Notos Home και 4) στη συνεχή υποστήριξη των παλαιότερων συνεργασιών όπως, π.χ., με τα σήματα Gant, Lacoste, Trussardi κ.ά.
Τα αποτελέσματα
Η στρατηγική του ομίλου υπαγορεύεται από τα αμυντικά χαρακτηριστικά ορισμένων αγορών, όπως αυτή των αθλητικών και των πιο προσιτών brands ένδυσης στην περίοδο της κρίσης και η νέα εικόνα των χώρων πώλησης. Σε μεγάλο βαθμό οι τρέχουσες επενδύσεις χρηματοδοτούνται με κεφάλαια των βασικών μετόχων – η εταιρεία προέβη σε ΑΜΚ το καλοκαίρι ύψους 2,341 εκατ. ευρώ.
Η στρατηγική αυτή φαίνεται να αποδίδει για τον όμιλο που βλέπει τις πωλήσεις του να κινούνται με θετικό ρυθμό το 2016, μετά από μια σειρά κινήσεων αναδιοργάνωσης τα τελευταία χρόνια, που περιελάμβαναν, μεταξύ άλλων, και διακοπή μη αποδοτικών δραστηριοτήτων. Ως αποτέλεσμα, το 2015 οι πωλήσεις του ανήλθαν σε περίπου 118 εκατ. ευρώ, ενώ εμφάνισε μικτά κέρδη 48,3 εκατ. ευρώ και θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ύψους 3 εκατ. ευρώ.