Τα 60 εκατ. ευρώ προσεγγίζουν οι επενδύσεις της BIC Βιολέξ την τελευταία διετία, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που εστιάζει στην παραγωγή νέων προηγμένων τεχνολογικά προϊόντων, τα οποία θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του σήματος σε αγορές υψηλών απαιτήσεων.
Η στρατηγική αποδίδει αν ληφθούν υπόψη οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, που συνοψίζονται σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων και κερδοφορίας.
Ειδικότερα, το 2016 η εταιρεία φέρεται να ανεβάζει ταχύτητα στο αναπτυξιακό της πλάνο, με επενδύσεις για μηχανολογικό εξοπλισμό και κτηριακές εγκαταστάσεις που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 35 εκατ. ευρώ (έπειτα από επενδύσεις 21,4 εκατ. ευρώ σε πάγιο εξοπλισμό το 2015). Στόχος είναι η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας των εργοστασίων, η παραγωγή νέων προϊόντων, η βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής και η απόκτηση νέας τεχνολογίας.
Δαπάνες στην έρευνα
Είναι επίσης ενδεικτικό ότι οι δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας βαίνουν αυξανόμενες και για το τρέχον έτος προβλέπεται να φθάσουν περίπου στα 21 εκατ. ευρώ, για ερευνητικά έργα που αφορούν: την ανάπτυξη λεπίδας, την ανάπτυξη μηχανών και νέων προϊόντων, καθώς και διεργασίες πλαστικών και βιομηχανοποίηση.
Δεδομένου ότι οι εξαγωγές είναι αυτές που πριμοδοτούν τις οικονομικές επιδόσεις της Bic Βιολέξ, είναι σαφές ότι απαιτείται συνεχής ανατροφοδότηση των κονδυλίων για την έρευνα ώστε οι σειρές προϊόντων BIC να εξελίσσονται και να διατηρούν την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά.
Ενδεικτικά σημειώνεται ότι στην οικονομική χρήση 2015 η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 208,8 εκατ. ευρώ (αυξημένο κατά 25% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2014, ήτοι 167,1 εκατ. ευρώ), με τις πωλήσεις εξωτερικού να συνεισφέρουν τα 190 εκατ. ευρώ και μόλις 18,8 εκατ. ευρώ να αφορούν πωλήσεις στην τοπική αγορά.
Μάλιστα, ενώ το δυσμενές κλίμα στη χώρα μας -που παρέσυρε και τις πωλήσεις ξυριστικών ειδών- συνδέθηκε με πτώση του κύκλου εργασιών της BIC Βιολέξ στην τοπική αγορά κατά 16,1%, αντίθετα οι εξαγωγές της σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 31,3%, ως αποτέλεσμα της αύξησης του μεριδίου της BIC διεθνώς στα ξυριστικά προϊόντα αλλά και της παραγωγής και διάθεσης στην αγορά καινοτόμων ξυριστικών προϊόντων.
Τα καθαρά κέρδη προ φόρων της περιόδου υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ανήλθαν σε 48,7 εκατ. ευρώ (από 24,1 εκατ. ευρώ), ενώ αντίστοιχη είναι η τάση για τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, που ανήλθαν σε 35,2 εκατ. ευρώ (από 16,8 εκατ. ευρώ).
Η στρατηγική
Η εταιρεία -που προμηθεύει την ελληνική αγορά με τις κύριες κατηγορίες εμπορευμάτων του ομίλου BIC, ήτοι γραφικά, αναπτήρες ξυριστικά, αφρούς ξυρίσματος, καλσόν και κάλτσες- είναι η μεγαλύτερη παραγωγός για τον κλάδο των ξυριστικών (λεπίδες και συσκευές ξυρίσματος) του ομίλου BIC και εξάγει τα προϊόντα της από το εργοστάσιο των Αθηνών. Επίσης διεξάγει για τον όμιλο BIC την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα και κάνει τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των νέων ξυριστικών προϊόντων.
Στην εγχώρια αγορά, ωστόσο, η διοίκηση της Bic Βιολέξ έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις λόγω της ρευστότητας στο οικονομικό περιβάλλον. Έτσι η διοίκηση επικεντρώνεται στη διατήρηση των χαμηλών λειτουργικών εξόδων, στην εμπορική εκμετάλλευση της ήδη εγκατεστημένης βάσης της στην Ελλάδα, στη διατήρηση ή ακόμη και στην αύξηση του ποσοστού κερδοφορίας της, χωρίς όμως να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων. Ταυτόχρονα συνεχίζει την προσπάθεια για έγκαιρη είσπραξη των οφειλών από πελάτες της και για βελτίωση της θέσης της στην ελληνική και στην παγκόσμια αγορά.
ΣΟΦΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ- (naftemporiki.gr)