Με αύξηση πωλήσεων και περιθωρίων κέρδους εξελίσσεται το 2016 για τη Sephora Greece ΑΕΕ, η διοίκηση της οποίας συνεχίζει την προσπάθεια δραστικής μείωσης των εξόδων που επηρεάζουν την κερδοφορία, αλλάζοντας ήδη από το 2015 την τιμολογιακή πολιτική, δίνοντας έμφαση στις εκπτώσεις -που προσελκύουν κατά βάση το καταναλωτικό ενδιαφέρον στην αγορά καλλυντικών- ενώ οι μέτοχοι έχουν δεσμευθεί να παρέχουν την απαραίτητη οικονομική στήριξη για τη συνέχιση της δραστηριότητας.
Ενδεικτικά σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, που αναπτύσσει το ομώνυμο δίκτυο καταστημάτων καλλυντικών, με βάση τα στοιχεία του πρώτου τετραμήνου της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, αναπτύσσεται με ρυθμό 9,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ σημειώνει αύξηση μικτού περιθωρίου κέρδους σε 37,3% από 35,6% αντίστοιχα, κυρίως λόγω της αύξησης του καθαρού περιθωρίου κέρδους σε 19,3% από 16,2% αντίστοιχα. Στις επιδόσεις αυτές είναι εμφανής η θετική επίδραση των εκπτώσεων η οποία έφερε 405 χιλ. ευρώ στην εταιρεία, σε καθαρό περιθώριο κέρδους.
Tο 2015, πάντως, η Sephora Greece εμφάνισε αρνητικά αποτελέσματα μετά από φόρους, ήτοι ζημιές 2,315 εκατ. ευρώ (από κέρδη 3,541 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση), καθώς και αρνητικά ίδια κεφάλαια. Οι ιθύνοντες της εταιρείας σημειώνουν ότι το πραγματικό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 18,5% και είναι αυξημένο κατά 1,6% ή κατά 940 χιλ. ευρώ σε απόλυτο νούμερο. Αξιοσημείωτη είναι η θετική επίδραση των εκπτώσεων στην αύξηση του περιθωρίου που ανήλθε σε 679 χιλ. ευρώ, ενώ επιπλέον 243 χιλ. ευρώ προήλθαν από την αύξηση των πωλήσεων. Συνολικά οι πωλήσεις στην οικονομική χρήση 2015 ανήλθαν σε 43,099 εκατ. ευρώ (από 41,711 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση) ενισχυμένες κατά 3,33%. Σημειώνεται ότι σε συγκρίσιμα καταστήματα η αύξηση του κύκλου εργασιών ήταν 2,19%, ενώ η αύξηση του περιθωρίου κέρδους ανήλθε σε 842 χιλ. ευρώ.
Επίσης, ενώ αυξήθηκαν οριακά τα αποθέματα κατά περίπου 1,8%, ο δείκτης απαξίωσης των εμπορευμάτων βελτιώθηκε κατά 0,2% σε 5,6%. Αναφορικά με τις επενδύσεις, η Sephora Greece επένδυσε 781 χιλ. ευρώ την περασμένη χρονιά σε ανανέωση εξοπλισμού, αναβάθμιση ηλεκτρονικών υποδομών και ανακαινίσεις επτά υφιστάμενων καταστημάτων, καθώς και το άνοιγμα ενός νέου στο Ηράκλειο της Κρήτης (το οποίο συνεισέφερε σχεδόν το 1,3% των συνολικών πωλήσεων του 2015). Σημειώνεται ότι πέρυσι έκλεισαν δύο υποκαταστήματα και το δίκτυο αριθμεί συνολικά 35 καταστήματα πανελλαδικά (με 395 άτομα προσωπικό) και επιπλέον e-shop.
Συμπερασματικά, η προσπάθεια της Sephora Greece να κρατήσει τον τζίρο σε υψηλά επίπεδα μέσω της εκπτωτικής πολιτικής, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, απέδωσε σε μεγάλο βαθμό. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η ανάλυση των συγκρίσιμων καταστημάτων αντανακλά σε μεγάλο βαθμό τη θετική συμπεριφορά των καταναλωτών στις πολιτικές εκπτώσεων, ενώ διαπιστώνεται ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια στο μίγμα των πωλήσεων, με προώθηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας τα οποία έχουν υψηλό περιθώριο κέρδους, έτσι ώστε η αύξηση του ποσοστού του περιθωρίου κέρδους να συνδυαστεί με περαιτέρω αύξηση του πραγματικού περιθωρίου κέρδους σε απόλυτα νούμερα. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια για περικοπές σε έξοδα που επηρεάζουν την κερδοφορία από τα ενοίκια μέχρι τη μισθοδοσία, τη διαφήμιση κ.ά.