Η κυρία Λιλή Περγαντά, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Power Health, μιλά στους New Times για τον τρόπο που η εταιρεία της κέρδισε 2 εκατομμύρια πελάτες
- Από τον Δεκέμβριο του 2010 ως και το 2015 ο κλάδος των συμπληρωμάτων διατροφής έχει διπλασιαστεί σε τεμάχια
- Η πάταξη της γραφειοκρατίας και η ελάφρυνση της φορολογίας στις εταιρείες που προσφέρουν εργασία θα αποτελούσαν κίνητρα ανάπτυξης και θα ενθάρρυναν κάθε είδους επενδύσεις, εγχώριες και ξένες
- Η κρίση στερεί τη δυνατότητα ποιοτικών επιλογών, με αποτέλεσμα στα συμπληρώματα διατροφής να προτιμώνται οι φθηνές «λύσεις» που δεν ανταποκρίνονται στον ρόλο τους, ενώ συχνά ενέχουν κινδύνους για την υγεία
- Εδώ και χρόνια η Power Health είναι η μοναδική ελληνική εναλλακτική εταιρεία που διαθέτει δικό της εξειδικευμένο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, καταρτισμένο από Έλληνες επιστήμονες
- Μέρος της φιλοσοφίας μας είναι η καινοτομία των προϊόντων μας, μια επένδυση που μας επιβραβεύει με παγκόσμιες πρωτιές, και αναφέρομαι στο φυσικό «αντιβιοτικό» Oliviotic. Η πρωτοπορία του έγκειται στο εκχύλισμα από τα φύλλα της ελιάς που περιέχει, το οποίο πλήθος ερευνών χαρακτηρίζουν ως το φυσικό αντιβιοτικό του 21ου αιώνα.
Συνέντευξη στον Σπύρο Κτενά
«Στόχος μας είναι να παραμείνουμε η πρώτη επιλογή στα εναλλακτικά προϊόντα υγείας για την ελληνική οικογένεια». Με τα λόγια αυτά η κυρία Λιλή Περγαντά, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Power Health, περιγράφει στους New Times τον στρατηγικό στόχο της εταιρείας της που ήδη εξυπηρετεί 2 εκατομμύρια πελάτες στην Ελλάδα. Η δαιμόνια αυτή επιχειρηματίας, που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια το ενδιαφέρον ταξίδι της στα φαρμακεία της χώρας, για να δημιουργήσει μια κραταιά επιχείρηση, κάνει κάθε μέρα σταθερά βήματα στην κατεύθυνση της καινοτομίας των προϊόντων και υπηρεσιών της καθώς επίσης και της εξυπηρέτησης των πελατών της εταιρείας.
Ας επιχειρήσουμε όμως να ξεδιπλώσουμε το εκπληκτικό επιχειρηματικό στόρι που γράφει η κυρία Περγαντά και οι συνεργάτες της.
- Κυρία Περγαντά, ποια θεωρείτε τα μεγαλύτερα εμπόδια στην άσκηση της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας;
Συνήθως λένε «κάθε αρχή και δύσκολη» και εγώ το βίωσα από τα πρώτα βήματα, μέσα από την προκατάληψη και την αμφισβήτηση που συνάντησα μιλώντας για το καινούργιο και το διαφορετικό.
Από μια άποψη το θεωρώ και φυσιολογικό να υπάρχει μια επιφυλακτικότητα απέναντι σε κάτι που δεν γνωρίζεις, όπως ήταν τα συμπληρώματα διατροφής και εν γένει τα εναλλακτικά προϊόντα υγείας, σε μια εποχή που η ανάγκη ύπαρξής τους δεν ήταν τόσο επιτακτική όσο είναι τα τελευταία χρόνια. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο καταναλωτικό κοινό και στο φαρμακείο, αλλά και σε δημόσιες υπηρεσίες όπως ο ΕΟΦ, ο οποίος αντιμετώπιζε τα εναλλακτικά προϊόντα ως «μαντζούνια» και σήμερα διαθέτει τρεις επιτροπές ελέγχου και έγκρισης για τα συμπληρώματα διατροφής, τα φυτοθεραπευτικά και τα ομοιοπαθητικά σκευάσματα.
Σήμερα οι δύσκολες συγκυρίες που βιώνει η χώρα μας δημιουργούν άλλης φύσης προβλήματα, που έχουν όμως αντίκτυπο συνολικά στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Σίγουρα οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές και όλοι γνωρίζουμε ότι η πάταξη της γραφειοκρατίας, η ελάφρυνση της φορολογίας στις εταιρείες που προσφέρουν εργασία θα αποτελούσαν κίνητρα ανάπτυξης και θα ενθάρρυναν κάθε είδους επενδύσεις, εγχώριες και ξένες. Πιστεύω ότι υπάρχουν περιθώρια και μοντέλα που μπορεί να υιοθετήσει το κράτος ενθαρρύνοντας τις εταιρείες να παραμείνουν στην Ελλάδα και να αποτελέσουν σημαντικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.
Προς το παρόν η επιβίωση και η εξέλιξη κάθε εταιρείας είναι στα χέρια των ανθρώπων της και στον καθημερινό αγώνα που δίνουν. Και στην Power Health έχουμε συνειδητοποιήσει ότι είμαστε μόνοι μας, γι’ αυτό και λειτουργούμε «αυτόνομα». Είμαστε μια ενωμένη, δυνατή ομάδα που δουλεύει οργανωμένα, με ψυχή και πάθος, προσηλωμένη στο στόχο της.
- Πώς εμφανίζεται η πορεία της εγχώριας αγοράς συμπληρωμάτων διατροφής το 2016; Ποιες είναι οι διαστάσεις της αγοράς και πώς εξελίσσεται αυτή;
Από τον Δεκέμβριο του 2010 ως και το 2015 ο κλάδος των συμπληρωμάτων διατροφής έχει παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη αφού έχει διπλασιαστεί σε τεμάχια. Όσον αφορά το 2016 υπάρχει μια σταθερότητα που, όπως πιστεύω, προετοιμάζει το έδαφος για μια ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του ήδη εντυπωσιακού ποσοστού που έχει να επιδείξει μέχρι σήμερα.
Παραδόξως, η κρίση αλλά και οι νέες δομές και ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν βάζοντας κυριολεκτικά στο στόχαστρο το ελληνικό φαρμακείο λειτούργησαν θετικά, αφυπνίζοντας τον φαρμακοποιό ώστε να ξεφύγει από τον παλιό παραδοσιακό ρόλο, που βασιζόταν στη συνταγογράφηση, και να συνειδητοποιήσει την τεράστια δυναμική που έχει, τόσο ως επιστήμονας όσο και ως επιχειρηματίας.
Το ελληνικό φαρμακείο λειτουργεί πλέον ως μονάδα πρωτοβάθμιας φροντίδας και υγείας. Παράλληλα αποτελεί ένα εξαιρετικό επιχειρηματικό εγχείρημα, το οποίο έχει ως σύμμαχο έναν δυνατό και συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο που αποτελεί και την κύρια πηγή εσόδων του. Ας μου επιτραπεί να πω ότι τα Σ.Δ. εκσυγχρόνισαν το φαρμακείο, διεύρυναν τους ορίζοντές του, ώστε να μπορεί να συμπλέει και να προσαρμόζεται στις ανάγκες των καταναλωτών που επιζητούν όλο και περισσότερο φυσικές λύσεις πρόληψης και αντιμετώπισης σε ήπια, καθημερινά προβλήματα υγείας.
- Το ελληνικό κοινό δεν είναι τόσο εξοικειωμένο με την κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής. Φυσικά αυτό αλλάζει σταδιακά. Εσείς ωστόσο θεωρείτε ότι υπάρχουν σημεία που ο καταναλωτής οφείλει να προσέξει στον τομέα αυτόν;
Εδώ υπάρχει ένα αντιφατικό στοιχείο. Από τη μια έχουμε ραγδαία ανάπτυξη των συμπληρωμάτων διατροφής, από την άλλη έχουμε την ελλιπή ενημέρωση και εκπαίδευση του καταναλωτή. Έχει εντάξει τα εναλλακτικά προϊόντα στην καθημερινότητά του και έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί τη συνεισφορά τους στην υγεία του ως φυσικό μέσο πρόληψης και αντιμετώπισης, στη γενικότερη καλή λειτουργία, τόνωση και ευεξία του οργανισμού του, στη βελτίωση της εμφάνισής του. Παρ’ όλα αυτά, χρειάζεται ακόμη χρόνο να εκτιμήσει και να αποδεχθεί χωρίς επιφύλαξη τα άπειρα πλεονεκτήματά τους.
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει αν δε συμβάλουν οι εταιρείες που αντιπροσωπεύουν τον κλάδο μας, οι οποίες φέρουν την ευθύνη και το βάρος της επιστημονικής και έντιμης ενημέρωσης των καταναλωτών πάνω στα εναλλακτικά προϊόντα. Τι σημαίνει αυτό; Με πολύ απλά λόγια, δεν παίζουμε με την υγεία και τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται. Μιλάμε για προϊόντα υγείας, είτε καταπινώμενα είτε αναβράζοντα ή ακόμη και εξωτερικής χρήσης, που ανήκουν στην κατηγορία των εναλλακτικών.
Δεν υπάρχει προϊόν, ούτε καν φάρμακο, διά πάσαν νόσον. Αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσει πρώτα ο ίδιος ο καταναλωτής και να μην επηρεάζεται από τις σειρήνες της διαφήμισης, ακόμη και από όσα αναγράφονται στις συσκευασίες. Αυτά είναι τα δύο βασικά σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Στο πλευρό του καταναλωτή ο φαρμακοποιός αποδεικνύεται πολύτιμος αρωγός. Ειδικά στις μέρες μας διαδραματίζει έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στον τομέα της υγείας. Το γνωστικό του επίπεδο, το επιστημονικό του κύρος, η αξιοπιστία, η εμπιστοσύνη στις συμβουλές και στις υποδείξεις του τον καθιστούν αναντικατάστατο σύμμαχο του καταναλωτή και ανάγουν το έργο του σε κοινωνική προσφορά.
- Υπάρχουν θέματα ασφαλούς χρήσης των συμπληρωμάτων; Οι έλεγχοι που γίνονται επιτρέπουν τον εφησυχασμό;
Όσον αφορά τα θέματα ασφαλούς χρήσης των συμπληρωμάτων, θα αναφερόμουν στη σύνθεσή τους, από την οποία απορρέει τόσο η ασφάλεια όσο και η αποτελεσματικότητα στην εύρεση της πραγματικής ανάγκης που καλούνται να καλύψουν και φυσικά στην ποιότητα, η οποία σε καμία περίπτωση δεν επιδέχεται εκπτώσεων.
Γνωρίζω ότι η κρίση στερεί τη δυνατότητα ποιοτικών επιλογών, με αποτέλεσμα να προτιμώνται οι φθηνές «λύσεις» που δεν ανταποκρίνονται στο ρόλο τους, ενώ συχνά ενέχουν κινδύνους για την υγεία. Η γνωστοποίηση στον ΕΟΦ αποτελεί μια δικλίδα ασφαλείας για τα προϊόντα που κατατίθενται, αλλά πιστεύω ότι το βάρος μάλλον πέφτει στον καταναλωτή που καλείται να κρίνει ο ίδιος την καταλληλότητα ενός προϊόντος και σε αυτό συμβάλλει και η προσωπική του ενημέρωση.
Σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά, η ποιότητα αποτελεί ύψιστη και αδιαπραγμάτευτη αξία, κοινωνική ευθύνη και στρατηγική επιλογή της Power Health. Tα προϊόντα μας αποτελούν υψηλής ποιότητας συμπληρώματα διατροφής, τα οποία παράγονται σύμφωνα με τους «Κανόνες Καλής Παραγωγής» (GMP, Good Manufacturing Practices) και τις απαιτήσεις των διεθνών πιστοποιήσεων HACCP και ISO 22000: 2005 και φέρουν όλα αριθμό γνωστοποίησης στον ΕΟΦ.
Η επένδυσή μας στο νέο υπερσύγχρονο τμήμα Logistics, το οποίο λειτουργεί σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα διαχείρισης ποιότητας και διακίνησης ιατροτεχνολογικών προϊόντων, διασφαλίζει στο έπακρο τις υψηλές προδιαγραφές που η εταιρεία μας εγγυάται και υπογράφει.
- Μιλήστε μας για την έρευνα νέων προϊόντων που γνωρίζουμε ότι κάνετε μέσα στην εταιρεία σας.
Εδώ και χρόνια η Power Health είναι η μοναδική ελληνική εναλλακτική εταιρεία που διαθέτει δικό της εξειδικευμένο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, καταρτισμένο από Έλληνες επιστήμονες. Καθημερινά ερευνούν, μελετούν και ενημερώνονται πάνω στις ιδιότητες, τη χρήση και τα οφέλη των φυσικών θρεπτικών συστατικών που συνεχώς ανακαλύπτονται. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι τα συστατικά που επιλέγουν για τη δημιουργία των προϊόντων μας συνοδεύονται από κλινικές έρευνες και μελέτες οι οποίες πιστοποιούν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητά τους.
Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε την εμπειρία, την τεχνογνωσία αλλά και τη φαντασία να δημιουργούμε πραγματικά καινοτόμα προϊόντα και με υπερηφάνεια μπορώ να πω ότι πολλά από αυτά αποτελούν κατοχυρωμένες συνθέσεις σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
- Δώστε μας μια εικόνα για το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων σας.
Το χαρτοφυλάκιό μας περιλαμβάνει μέχρι σήμερα πάνω από 120 κωδικούς. Προϊόντα πρόληψης και αντιμετώπισης των χειμωνιάτικων συμπτωμάτων, όπως καταπινώμενα, αναβράζοντα, σιρόπια και καραμέλες, πολυβιταμίνες, προϊόντα τόνωσης και ευεξίας, αδυνατιστικά για γυναίκες και άνδρες, σκευάσματα ομοιοπαθητικής και φυτοθεραπείας και προϊόντα στοματικής υγιεινής. Επίσης σημαντικό μερίδιο καταλαμβάνουν ειδικές φόρμουλες όπως το Mens-X complex, η φυσική αγωγή που συμβάλλει στην ενίσχυση της στυτικής λειτουργίας και το Mens-X Now, το οποίο είναι πιο άμεσης δράσης.
Μέρος της φιλοσοφίας μας είναι η καινοτομία των προϊόντων μας, μια επένδυση που μας επιβραβεύει με παγκόσμιες πρωτιές, και αναφέρομαι στο φυσικό «αντιβιοτικό» Oliviotic. Η πρωτοπορία του έγκειται στο εκχύλισμα από τα φύλλα της ελιάς που περιέχει, το οποίο πλήθος ερευνών χαρακτηρίζουν ως το φυσικό αντιβιοτικό του 21ου αιώνα. Το Oliviotic δρα ενάντια στις λοιμώξεις του άνω αναπνευστικού χωρίς τις παρενέργειες της «κλασικής αντιβίωσης» και αποτελεί μια πραγματική επανάσταση στον χώρο των Σ.Δ. Επίσης τα αναβράζοντα δισκία με μαστίχα χίου, για τις στομαχικές διαταραχές, αποτελεί μία ακόμη παγκόσμια καινοτομία μας λόγω της μορφής στην οποία βρίσκεται η φυσική πρώτη ύλη που την κάνει ιδιαίτερα δύσκολη στην επεξεργασία της.
Στη σειρά Platinum Range αξιοποιούμε όλο το απόσταγμα της γνώσης μας και της δύναμης της φύσης δημιουργώντας problem-solving προϊόντα. Η νέα αυτή σειρά αποτελείται από υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας συμπληρώματα διατροφής. Αποστολή τους να προσφέρουν εξειδικευμένες και στοχευμένες λύσεις σε πολύ συγκεκριμένα προβλήματα υγείας, όπως οι πόνοι των αρθρώσεων, η προστασία και η υγεία της καρδιάς, ο προστάτης, το άγχος, η αϋπνία και άλλα προβλήματα της εποχής μας.
- Πώς εμφανίζεται η θέση της εταιρείας στον ανταγωνισμό;
Καθημερινά ανταγωνιζόμαστε τον ίδιο μας τον εαυτό. Προσπαθούμε να τον ξεπερνάμε ανεβάζοντας τον πήχη όλο και πιο ψηλά. Κύριο μέλημά μας είναι να είμαστε η καλύτερη επιλογή για τους καταναλωτές, να αποτελούμε μέλος της ελληνικής οικογένειας και να έχουμε μια θέση στην καρδιά τους. Δεν εφησυχάζουμε στιγμή και χαιρόμαστε πολύ που αυτή η προσπάθεια βρίσκει την καλύτερη ανταπόκριση αφού, μόνο για το 2015, δύο εκατομμύρια Ελληνίδες και Έλληνες εμπιστεύθηκαν τα προϊόντα μας.
- Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Στόχος μας είναι να παραμείνουμε η πρώτη επιλογή στα εναλλακτικά προϊόντα υγείας για την ελληνική οικογένεια. Θεωρούμε χρέος μας να τη φροντίζουμε με κάθε τρόπο και να είμαστε δίπλα της με προϊόντα που συμβάλλουν στην καλύτερη ποιότητα ζωής που δικαιούται να έχει. Παράλληλα ενισχύουμε την εξαγωγική μας δραστηριότητα κατακτώντας σημαντικές αγορές του εξωτερικού με δικές μας, ελληνικές συνθέσεις διαψεύδοντας τις Κασσάνδρες που θεωρούν την ελληνική επιχειρηματικότητα να πνέει τα λοίσθια. Όσο υπάρχουν ψυχή και πείσμα και γίνεται σκληρή δουλειά, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, ακόμη και χωρίς την αρωγή του κράτους.