Ανάπτυξη, οργανική και μέσω εξαγορών, θα επιδιώξει η Eurolife, έχοντας τη στήριξη της Fairfax, του μετόχου πλειοψηφίας που διατηρεί περισσότερες από 25 ασφαλιστικές εταιρείες παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Oμίλου Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου, η Eurolife θα έχει φέτος την καλύτερη χρονιά από πλευράς κερδοφορίας, διατηρώντας ηγετική θέση στον κλάδο ζωής, ενώ ο σχεδιασμός της περιλαμβάνει την περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών, την ενίσχυση των επενδύσεων σε τεχνολογία, αλλά και τη μη οργανική ανάπτυξη αφού θα εξεταστούν όλες οι ευκαιρίες που προκύπτουν. Στο σύνολο του 2016 αναμένεται κύκλος εργασιών της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, έναντι 308 εκατ. ευρώ το 2015 και ιστορικό υψηλό στην κερδοφορία.
Με την ελευθερία στο μάνατζμεντ που δίνει η Fairfax, στο μικροσκόπιο θα βρεθούν ενδιαφέρουσες περιπτώσεις προς εξαγορά στην Ελλάδα και το εξωτερικό -ήδη η Eurolife έχει παρουσία στη Ρουμανία- με γνώμονα το κρίσιμο μέγεθος, τη συμπληρωματικότητα των εργασιών, τη συμβολή στην αποδοτικότητα και επίσης το τίμημα, σημείωσε ο κ. Σαρρηγεωργίου.
Η περίπτωση της Εθνικής
Μάλιστα πληροφορίες της «Ν» φέρουν την Eurolife να εξετάζει τη συμμετοχή της στη διαδικασία πώλησης της Εθνικής Ασφαλιστικής, εφόσον η Εθνική Τράπεζα κινήσει τον διαγωνισμό.
Ο επικεφαλής του Ομίλου Eurolife αναφέρθηκε, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, στην ισχυρή σχέση με τη Fairfax, η οποία έχει αποκτήσει περί τις 25 ασφαλιστικές εταιρείες και δεν έχει αποχωρήσει από καμία, καθώς έχει μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Συμβάλλει, δε, σε τεχνογνωσία και προϊόντα, με συνεργασία μεταξύ των εταιρειών που βρίσκονται εντός του καναδικού Ομίλου.
«Ο Prem Watsa πιστεύει στην Ελλάδα και στην εγχώρια financials», τόνισε ο κ. Σαρρηγεωργίου, «και έχει πραγματοποιήσει στην περίπτωση της Eurolife μια μεγάλη επένδυση, της τάξης των 360 εκατ. ευρώ, ενώ έχει προσδοκίες για την ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς». Πρόκειται για μια εκτίμηση που συμμερίζεται και η Eurolife, η οποία, πέραν της διατήρησης της πρώτης θέσης στον κλάδο ζωής, θα δώσει έμφαση και στις γενικές ασφάλειες. Σύμφωνα με τον κ. Σαρρηγεωργίου, η ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης προκύπτει και ως αναγκαιότητα στη χώρα, κάτι που δεν φαίνεται να κατανοεί το κράτος που επιμένει στο μοντέλο αποκλειστικά της δημόσιας ασφάλισης που δεν λειτουργεί πλέον.
Προϊόντα μέσω Eurobank
Η Eurolife διατηρεί τη σταθερή σχέση με τη Eurobank μέσω της οποίας γίνεται κατά 60% η διάθεση των ασφαλιστικών προϊόντων. Κατά το υπόλοιπο 40% η εταιρεία συνεργάζεται με δίκτυο ανεξάρτητων συνεργατών, μοντέλο που κρίνεται πιο πρόσφορο από πλευράς κόστους, ενώ σχεδιάζει την αξιοποίηση όλων των δικτύων.
H Εurolife, με ορίζοντα το τέλος του 2017, υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα 5,5 εκάτ. ευρώ με επίκεντρο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου, το λεγόμενο Εurolife 2.0 Transformation to the point. Ο στόχος είναι η πλήρης αναβάθμιση του συνόλου των εργασιών και γνώμονας η καλύτερη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου, η απλοποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών και η βελτίωση της καθημερινότητας και του τρόπου αλληλεπίδρασης με τους συνεργάτες.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Ο κ. Σαρρηγεωργίου αναφέρθηκε στις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου που φέρουν την εταιρεία στις ηγετικές θέσεις στην Ελλάδα: 573.000 πελάτες, εκ των οποίων 200.000 στη Ρουμανία, ενεργητικό ύψους 2,2 δισ. ευρώ και καθαρή θέση 400-450 εκατ. ευρώ, κύκλος εργασιών που φέτος αναμένεται να προσεγγίσει τα 450 εκατ. ευρώ και σταθερά υψηλή κερδοφορία, με το 2015 να καταγράφει προ φόρων κέρδη 68 εκατ. ευρώ.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2016 η Eurolife είχε παραγωγή ασφαλίστρων ύψους 211,2 εκατ. ευρώ, με αύξηση 11,5% και κέρδη προ φόρων αυξημένα κατά 8,4%, στα 36,37 εκατ. ευρώ. Σημαντική άνοδο, κατά 123,4%, στα 6,42 εκατ. ευρώ είχε η παραγωγή των δύο ασφαλιστικών στη Ρουμανία.