Με νέο λογότυπο και σήμανση και με κοινή προσπάθεια των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται σε αυτό να αναδείξουν την παραδοσιακή του ταυτότητα με σύγχρονο μάρκετινγκ ξεκίνησε τη νέα χρονιά το «Καπάνι», η μία από τις κύριες αγορές τροφίμων του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, γνωστό και ως Αγορά Βλάλη, χάρη στο σχετικό πρότζεκτ που υλοποίησε το ΚΕΠΑ, στο πλαίσιο του προγράμματος «Design for Europe» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Στο «Καπάνι» σήμερα, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και τον γ.γ. του Συλλόγου, κ.κ. Άρη Ανδρεάδη και Στάθη Συμεωνίδη, υπάρχουν 255 καταστήματα, εκ των οποίων κλειστά είναι περί το 5%, ποσοστό που λόγω της κρίσης εκφράζονται φόβοι ότι σύντομα θα διπλασιαστεί. Οι ιδιοκτήτες των περισσότερων καταστημάτων είναι 25-35 ετών, ενώ καθημερινά εκτιμάται ότι διέρχονται από την αγορά περισσότερα από 2.500 άτομα, με μέση κατανάλωση όσων εξ αυτών ψωνίζουν τα 10-20 ευρώ και κατά κανόνα πρόκειται για πολίτες όχι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Το «Καπάνι», με τις αλλαγές που έχουν γίνει στην ανθρωπογεωγραφία της πόλης, εκτιμάται συγκεκριμένα ότι είναι πλέον η αγορά των ηλικιωμένων, των φοιτητών που μένουν κοντά στο κέντρο και των κατοίκων των δυτικών συνοικιών, που παίρνουν λεωφορείο από την Πλατεία Αριστοτέλους προς δυτικά. Αρκετοί είναι επίσης οι τουρίστες από Ρουμανία, Σερβία, Σκόπια, Ρωσία, που όταν επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη σπεύδουν να το επισκεφθούν και κυρίως προμηθεύονται οπωροκηπευτικά και προϊόντα ελαιόλαδου.
Ο τζίρος των εορτών, πάντως, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη ήταν μειωμένος κατά 40% σε σύγκριση με πέρυσι. Ο Σύλλογος επισημαίνει προς τον Δήμο Θεσσαλονίκης ότι το «Καπάνι» έχει να δει έργα βελτίωσης των κοινόχρηστων υποδομών πάνω από 20 χρόνια και ζητεί μεταξύ άλλων να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της βραχυπρόθεσμης στάσης-στάθμευσης με παραχώρηση με ευνοϊκούς όρους δύο δημοτικών πάρκινγκ, που βρίσκονται πίσω από την Παναγία Χαλκέων και τα Λουτρά «Παράδεισος», καθώς επίσης την αύξηση των δημοτικών τουαλετών, ασφαλτοστρώσεις και βελτίωση του αποχετευτικού δικτύου. Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, το ΚΕΠΑ με το έργο της σήμανσης έδειξε να καταλαβαίνει ότι το «Καπάνι» είναι μια αγορά που αξίζει να στηριχθεί. Οι καταστηματάρχες συζητούν τη δική τους συμβολή, προκειμένου να τοποθετηθεί πρόσθετη σήμανση, ενώ πρόκειται να κυκλοφορούν ανά 15ήμερο τετρασέλιδο ενημερωτικό φυλλάδιο με προσφορές για τους καταναλωτές.Β. ΒΕΓ.