Με «όχημα» το γιαούρτι, οι εξαγωγές της Δέλτα ανεβάζουν ταχύτητα και επεκτείνουν την παρουσία της εταιρείας σε νέες αγορές.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, το χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών της γαλακτοβιομηχανίας εμφανίζει στο πρώτο εξάμηνο του έτους αύξηση κατά 22% σε όγκο και 32% σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Οι θετικές αυτές επιδόσεις αποδίδονται κατά κύριο λόγο στη δυναμική πορεία του branded γιαουρτιού DεLTα στην αγορά της Ιταλίας, όπου η αύξηση είναι της τάξης του 51% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παρουσία του ελληνικού γιαουρτιού στην ιταλική αγορά είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Δέλτα με την εταιρεία Granarolo από τον Απρίλιο του 2014. Με γνώμονα ότι τα πρώτα δείγματα γραφής του σήματος DεLTα ήταν ιδιαιτέρως θετικά, καθώς από τον πρώτο χρόνο παρουσίας του στα ιταλικά ράφια προσέγγισε μερίδιο 14% σε αξία, οι πωλήσεις στην Ιταλία ενισχύθηκαν με το λανσάρισμα δύο ακόμα κωδικών.
Συγχρόνως τα γιαούρτια DεLTα τοποθετήθηκαν στις αγορές της Αγγλίας, της Αυστρίας και της Κορέας.
Αεροπορικώς στην Κορέα
Όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην εταιρεία «η Δέλτα έχει παρουσία σε πολλές αγορές, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία, όπως στην Κορέα, όπου οι εξαγωγές των προϊόντων DεLTα γίνονται αεροπορικώς και έχουν γνωρίσει πολύ καλή αποδοχή, αλλά και σε άλλες χώρες με δικαιώματα χρήσης τεχνολογίας και σήματος».
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περσινή χρονιά συνολικά το χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών της εταιρείας εμφάνισε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφοντας αύξηση κατά 145% σε σχέση με το 2014, με αιχμή τα προϊόντα γιαουρτιού που αποτέλεσαν το 70% των εξαγωγών.
Οι ισχυρές επιδόσεις σε επίπεδο εξωστρέφειας αποτελούν και ένα ισχυρό ανάχωμα έναντι της πτωτικής πορείας που εμφανίζεται σε εγχώριο επίπεδο και δη στην κατηγορία του γάλακτος. Ενδεικτικό είναι ότι το 2015 οι καθαρές συγκρίσιμες πωλήσεις της Δέλτα παρουσίασαν μείωση της τάξης του 5,2% στα 304 εκατ. ευρώ, επηρεασμένες από την ανωτέρω πτώση της αγοράς που κυμάνθηκε στο 6,2%.
Στο 27,5% το μερίδιο στο γάλα
Ως προς την πορεία που καταγράφεται φέτος, μολονότι η αγορά εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικά πρόσημα, η Δέλτα διατηρεί την ισχυρή της παρουσία στην κατηγορία του γάλακτος, με το μερίδιο αγοράς να ανέρχεται στο 27,5% (στοιχεία για το 5μηνο 2016), ενώ ειδικά στην κατηγορία «φρέσκο» το μερίδιό της ανέρχεται στο 33,5%. Η ηγετική θέση της εταιρείας στην κατηγορία του γάλακτος μεταφράζεται σε όρους αγροτικής παραγωγής σε συνεργασία της βιομηχανίας με περίπου 1.800 παραγωγούς γάλακτος, από τη Θράκη μέχρι την Πελοπόννησο, και στη συλλογή περισσότερων από 160.000 τόνους ελληνικού αγελαδινού γάλακτος (στοιχεία 2015). Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 1/4 του συνόλου της εγχώριας παραγωγής.