Με ανάπτυξη της τάξεως του 5% «τρέχει» η φετινή χρονιά για την Jacobs Douwe Egberts, που είναι το αποτέλεσμα της «συμπόρευσης» των σημάτων καφέ της Mondelez International και της Βravo Greece -μέλος του ομίλου D.E. Master Blenders 1753-, ενώ από την 1η Νοεμβρίου ξεκίνησε και τυπικά η τιμολόγηση σε κοινό ΑΦΜ όλων των κωδικών του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της νέας εταιρείας.
Με την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών μεταβίβασης του κλάδου εμπορίας στη νέα εταιρεία και τη λειτουργία της ως toll manufacturer για λογαριασμό της μητρικής, πλέον στο επίκεντρο της ελληνικής θυγατρικής βρίσκεται η περαιτέρω ανάπτυξη των μεριδίων που κατέχει στην εγχώρια αγορά σε όλες τις κατηγορίες καφέ που δραστηριοποιείται.
Προς τούτο και η στρατηγική για τη νέα χρονιά επικεντρώνεται στην ανάπτυξη σχεδιασμών που θα μπορέσουν όχι μόνο να θωρακίσουν την παρουσία της εταιρείας έναντι της πρόκλησης που αφορά την επιβολή φόρου στον καφέ από την 1.1.2017, αλλά και να ενισχύσουν σημαντικά τη θέση των σημάτων της τόσο στο κανάλι της λιανικής όσο και στην εστίαση.
Όπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής Γεράσιμος Σαράφογλου, «η φετινή χρήση, παρά την πτώση της τάξεως του 4%-5% που υπολογίζεται συνολικά στα έσοδα της αγοράς καφέ, αποδεικνύεται θετική για την Jacobs Douwe Egberts. Οι πωλήσεις εμφανίζονται ενισχυμένες σε ποσοστό περί το 5%, με την κατηγορία στις κάψουλες να καταγράφει ισχυρές επιδόσεις. Σταθερή εικόνα φαίνεται ότι διατηρούν οι κατηγορίες του ελληνικού καφέ και του φίλτρου, ενώ πιέσεις εμφανίζει ο στιγμιαίος καφές».
Τα μερίδια
Σήμερα, η εταιρεία αποτελεί τον δεύτερο παίκτη της αγοράς, διατηρώντας ωστόσο ισχυρό μερίδιο περί το 80% στην κατηγορία του φίλτρου, καθώς και ηγετική θέση στις κάψουλες – όπου διαθέτει κωδικούς συμβατούς σε όλες τις μηχανές. Στον ελληνικό καφέ το μερίδιο της Bravo διαμορφώνεται στο 13%-14% και στον στιγμιαίο στο 10%.
Η ενδυνάμωση των μεριδίων, πάντως, αποτελεί ένα δύσκολο στοίχημα, καθώς πέρα από τον έντονο ανταγωνισμό του κλάδου, τη νέα χρονιά η φορολόγηση του καφέ αναμένεται να πλήξει σημαντικά την πορεία των πωλήσεων του συνόλου της αγοράς. Και αυτό γιατί σύμφωνα με το κ. Σαράφογλου, «ήδη η υποχώρηση που καταγράφεται φέτος συνολικά στις πωλήσεις του καφέ αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος στην αύξηση της τιμής ελέω της αλλαγής του φορολογικού συντελεστή από το 13% στο 24%. Με τη νέα χρονιά ενεργοποιούνται και τα μέτρα που αφορούν το ειδικό τέλος στον καφέ. Αυτό επί της ουσίας θα σηματοδοτήσει μια νέα ανατίμηση στα προϊόντα της κατηγορίας, η οποία υπολογίζεται ότι θα κυμαίνεται από 20%-30% στην τελική τιμή».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ίδιος εκτιμά ότι θα υπάρξει προσπάθεια απορρόφησης μέρους της επιβάρυνσης αλλά σίγουρα μέρος του ειδικού τέλους θα περάσει στους καταναλωτές. Σε κάθε περίπτωση η τιμολογιακή πολιτικής της εταιρείας βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού για τη νέα χρονιά.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι προβλέψεις θέλουν το κανάλι της εστίασης να εμφανίζει θετικότερες επιδόσεις έναντι του λιανεμπορίου για την κατηγορία του καφέ, τάση που αναμένεται να ενισχυθεί περισσότερο το 2017. Σημειώνεται ότι το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας αφορά κατά 65% τη ζεστή αγορά και το 35% την κρύα.
Η πορεία το 2015
Όσον αφορά την πορεία του 2015 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 18,8 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 0,8% έναντι του 2014, ενώ συνολικά ο παραγόμενος όγκος κυμάνθηκε σε 1.077 τόνους. Τα προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν σημαντικά σε 1,4 εκατ. ευρώ έναντι 196 χιλ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται στη μείωση του λειτουργικού κόστους μετά και τη συγχώνευση των δύο εταιρειών.
Φώτο : Eπικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής