Με αύξηση τζίρου περί το 7% και πολύ μεγαλύτερη αύξηση στην προ φόρων κερδοφορία της έκλεισε το 2016 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης, η οποία προγραμματίζει και για το 2017 επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Μασούτης για το 2016 έφθασε στα 802 εκατ. ευρώ, έναντι 751,6 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ η προ φόρων κερδοφορία αναμένεται να είναι αυξημένη τουλάχιστον κατά 20%, μεταξύ 33-35 εκατ. ευρώ, από 27,3 εκατ. ευρώ το 2015.
Η Μασούτης έχει θέση leader στο λιανεμπόριο της Βόρειας Ελλάδας με μερίδιο 35% στην περιοχή, ενώ το πανελλαδικό μερίδιό της φθάνει το 11%-11,5%.
Νέες επενδύσεις
Για τη νέα χρονιά το επενδυτικό πρόγραμμα της Μασούτης, ύψους 20 εκατ. ευρώ, προβλέπει τη δημιουργία 10 έως 15 νέων καταστημάτων, αλλά και ανακαινίσεις υφιστάμενων, σε συνέχεια του επενδυτικού αντίστοιχου περίπου ύψους που ολοκλήρωσε εντός του 2016 και το οποίο έδωσε βάρος στη ριζική ανακαίνιση όλων των Grand Μασούτης, στο πρότυπο του Grand Θέρμης που ανακαινίστηκε πρώτο στα τέλη του 2015.
«Παρότι προβλέπουμε ότι το 2017 θα είναι ακόμα μία δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία και το εγχώριο λιανεμπόριο, εμείς είμαστε αποφασισμένοι να κινηθούμε στον δρόμο της ανάπτυξης και των επενδύσεων» τονίζει στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Γιάννης Μασούτης.
Ο ίδιος, για ακόμα μία φορά, διαψεύδει τα σενάρια περί πώλησης της Μασούτης στη Βασιλόπουλος, ενώ σε ό,τι αφορά το πολυσυζητημένο σχέδιο για κάθοδο στην Αθήνα, ο κ. Μασούτης επαναλαμβάνει ότι αυτό θα γίνει «με τρόπο που αρμόζει στη Μασούτης», στην περίπτωση δηλαδή που παρουσιαστεί μία καλή ευκαιρία για την εξαγορά μίας μεσαίας αλυσίδας, αν και ο ίδιος δεν θεωρεί πιθανό να γίνει κάτι τέτοιο μέσα στο 2017.
Το δίκτυο
Η Μασούτης αριθμεί σήμερα 264 σημεία πώλησης σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Εύβοια και νησιά του Βορείου Αιγαίου (Λήμνο, Λέσβο και Χίο), εκ των οποίων τα 20 είναι χονδρικής -στα τέλη του περασμένου χρόνου εγκαινίασε το τελευταίο cash & carry στον Βόλο.
Ο τζίρος της χονδρικής αντιστοιχεί περίπου στο 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της αλυσίδας, δηλαδή φθάνει περί τα 80 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 εκατ. ευρώ προέρχονται από το δίκτυο των καταστημάτων franchise «express market» της Μασούτης.
Όπως αναφέρει ο κ. Μασούτης, το δίκτυο των express market παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη χρόνο με τον χρόνο και εξαπλώνεται με γοργούς ρυθμούς σε ολόκληρη την ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, φθάνοντας ήδη τα 250 καταστήματα.
Αξιοσημείωτη είναι και η αυξανόμενη διείσδυση, ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης κρίσης στη χώρα μας, των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια της Μασούτης, τα οποία, με 1.600 κωδικούς, αντιστοιχούν πλέον σε 15% επί του κύκλου εργασιών της, όταν προ εξαετίας – επταετίας αντιπροσώπευαν, με 500 κωδικούς, μόλις το 2%-3% του τζίρου.