Τα 170 εκατ. ευρώ άγγιξαν οι πωλήσεις της αλυσίδας πολυκαταστημάτων attica το 2016, σημειώνοντας αύξηση 6,5% συγκριτικά με το 2015, ενώ παρά τις προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον η εταιρεία ενίσχυσε την κερδοφορία της και διατήρησε σε υψηλά επίπεδα τη ρευστότητά της.
Η αλυσίδα συνέχισε να υπεραποδίδει της λιανεμπορικής αγοράς χάρη στην προσήλωση της διοίκησης στην οικοδόμηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων όπως η συνεχής ενίσχυση του portfolio brands, η επάρκεια εμπορευμάτων, η αναβάθμιση των χώρων πώλησης και οι συστηματικές επενδύσεις σε προσαρμογές του προϊοντικού μίγματος στις εξελισσόμενες καταναλωτικές τάσεις, με ενδεικτική την περασμένη χρονιά την επένδυση στο e-shop καλλυντικών προϊόντων atticabeauty.gr.
Για το 2017, η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα, που διατηρεί το ενδιαφέρον της για νέα επένδυση στο Ελληνικό εφόσον ενεργοποιηθεί το σχετικό project, σχεδιάζει μεταξύ άλλων να επεκτείνει τα τμήματα υποδημάτων στα καταστήματα του δικτύου, διπλασιάζοντας ή και υπερδιπλασιάζοντας σε κάποιες περιπτώσεις τους σχετικούς χώρους.
Το σκεπτικό είναι να αναπτυχθεί μια κατηγορία που παρουσιάζει θετικές προοπτικές για το concept των καταστημάτων attica μέσω τόσο του εμπλουτισμού της γκάμας συνεργασιών όσο και της επέκτασης των χώρων πώλησης.
Ειδικά δε στο τμήμα παιδικών υποδημάτων, μετά τον Μάρτιο -οπότε λήγει η συνεργασία με τη Nak στα καταστήματα Συντάγματος και Αμαρουσίου- προβλέπονται σημαντικές αλλαγές με την είσοδο περισσότερων brands, κινήσεις που εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν περαιτέρω τις πωλήσεις και θα βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους των πολυκαταστημάτων.
Εξάλλου, η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα φέρεται να ανεβάζει ψηλότερα τον στόχο των πωλήσεων για το 2017. Αν και παρακολουθεί με σκεπτικισμό τις εξελίξεις στην αγορά -λόγω της αβεβαιότητας και της αγωνίας πολλών επαγγελματιών να επιβιώσουν υπό το καθεστώς των νέων μέτρων και του κλοιού εξελίξεων με τα «κόκκινα» δάνεια- διαβλέπει τάση ενίσχυσης της καταναλωτικής κίνησης σε εμπορικές πιάτσες και malls.
Αν και δεν έχει οριστικοποιηθεί ο προϋπολογισμός της νέας χρονιάς, με βάση συντηρητικές προβλέψεις η αύξηση εκτιμάται σε περίπου 2%-3% συγκριτικά με τα επίπεδα του 2016, χρονιά που συνεχίστηκε το ανοδικό σερί των επιδόσεων της αλυσίδας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που παραχώρησε στη «N» η Αττικά Πολυκαταστήματα, η χρονιά έκλεισε με συνολικές πωλήσεις 169,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,5% συγκριτικά με τις πωλήσεις του 2015, ενώ ενισχυμένη εμφανίζεται και η κερδοφορία. Με βάση προσωρινά στοιχεία υπολογίζεται ότι τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν την ίδια περίοδο σε περίπου 11-11,5 εκατ. ευρώ από 10,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση. Επίσης η εταιρεία που χρηματοδοτεί με ίδια κεφάλαια τη δραστηριότητά της χωρίς να χρειαστεί να καταφύγει σε δανεισμό, διατήρησε τη ρευστότητά της σε υψηλά επίπεδα, σε περίπου 45 με 50 εκατ. ευρώ διαθέσιμα.
Οι επιδόσεις
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι όλα τα πολυκαταστήματα της εταιρείας εμφάνισαν καλές επιδόσεις το 2016, με ελαφρύ προβάδισμα για όσα είναι ενταγμένα σε malls, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Η ναυαρχίδα της αλυσίδας, το attica στο City Link, έκλεισε τη χρονιά με πωλήσεις 85 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,5% συγκριτικά με το 2015, ενώ στα 48 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις του Golden attica στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, σημειώνοντας αύξηση 10,5% συγκριτικά με τις πωλήσεις του 2015.
Τα δύο πολυκαταστήματα του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη εμφάνισαν ετήσιες πωλήσεις 16,5 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 12%, ενώ το κατάστημα της Τσιμισκή υπεραπέδωσε με 17,4 εκατ. ευρώ και αύξηση 11%. Τέλος, οι πωλήσεις του πολυκαταστήματος attica στο The Mall Athens διατηρήθηκαν σχεδόν στα επίπεδα της προηγούμενης οικονομικής χρήσης, ήτοι 1,85 εκατ. ευρώ.