Με «επεκτατικές» διαθέσεις βρίσκει η νέα χρονιά την εταιρεία Μέλισσα Κίκιζας, η οποία έχοντας εμφανίσει ισχυρές αντοχές έναντι της πρωτόγνωρης πτώσης της κατανάλωσης ζυμαρικών την περσινή χρονιά, που υπολογίζεται ότι στο σύνολο του έτους ξεπέρασε το 10% σε όγκο, εξετάζει δυνατότητες διεύρυνσης των δραστηριοτήτων της σε νέες προϊοντικές κατηγορίες.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλέξανδρος Κίκιζας(δεξιά στη φώτο), «έπειτα από μια πενταετία χρηστής διαχείρισης και “απολαμβάνοντας” πλέον μηδενικό δανεισμό, η εταιρεία βρίσκεται στη φάση διερεύνησης προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε νέες κατηγορίες τροφίμων».
Χωρίς να αποκαλύψει περισσότερα, σημείωσε ότι στο μικροσκόπιο βρίσκονται πολλές κατηγορίες, χωρίς ωστόσο να έχει «κλειδώσει» ακόμα κανένας σχεδιασμός. Το βέβαιο είναι πάντως ότι η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι το 2017 θα είναι μια χρονιά που μπορούν να μπουν οι βάσεις για να δρομολογηθούν νέοι αναπτυξιακοί σχεδιασμοί.
Όσον αφορά την κατηγορία των ζυμαρικών, η αγορά το 2016 υπέστη μια ισχυρή πίεση, για πρώτη ίσως φορά μεσούσης της ύφεσης. Σύμφωνα με τις εταιρείες ερευνών, στο δεκάμηνο του 2016 η υποχώρηση των πωλήσεων σε όγκο άγγιζε το 13% για το σύνολο της κατηγορίας ζυμαρικών, ενώ οι εκτιμήσεις θέλουν στο σύνολο του έτους η πτώση να κυμαίνεται τουλάχιστον στο 10%. Μολονότι δεν είναι σαφές από πού προέκυψε η σημαντική αυτή υποχώρηση της κατηγορίας, δεδομένου ότι ακόμα και από το ενδεχόμενο stock στα νοικοκυριά το καλοκαίρι του 2015 κατά την περίοδο του δημοψηφίσματος και της ανησυχίας εξόδου της χώρας από την Ευρωζώνη έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα, πλέον του ενός έτους, η εκτίμηση της αγοράς είναι ότι η αρνητική τάση δεν θα διαρκέσει και το 2017.
Σε κάθε περίπτωση, η Μέλισσα Κίκιζας θωρακίζεται έναντι της υποχώρησης της κατανάλωσης, τόσο μέσω της διατήρησης έντονης προωθητικής πολιτικής προσφορών, όσο και μέσω του λανσαρίσματος νέων καινοτόμων κωδικών, όπως π.χ. ζυμαρικά με δίκοκκο σιτάρι, καθώς και του εμπλουτισμού της «δυνατής» παιδικής κατηγορίας pasta kids με νέους χαρακτήρες (minions) που θα διατεθούν εντός του μήνα στο ράφι. Εξίσου σημαντικό αντίβαρο αποτελεί και η εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία έκλεισε την περσινή χρονιά με αύξηση 15%. Ισχυρές αποδόσεις κατέγραψαν οι αγορές της Γερμανίας και του Βελγίου, ενώ θετικά είναι τα πρώτα δείγματα γραφής στη Ρουμανία, στην οποία εισήλθε η Μέλισσα πέρυσι την άνοιξη. Ταυτόχρονα, θετικό αντίκτυπο εμφανίζει και η θυγατρική εταιρεία Atlanta AM στην Πολωνία, η οποία μετά και την αναδιάρθρωση που ολοκληρώθηκε το 2014 έχει αρχίσει να εμφανίζει ικανοποιητικές επιδόσεις.
Οι σχεδιασμοί της εταιρείας προβλέπουν την περαιτέρω διεύρυνση της θέση που κατέχουν τα προϊόντα της στις υφιστάμενες περιοχές που δραστηριοποιείται, με παράλληλη αναζήτηση δυνατότητας εισόδου και σε νέες αγορές, όπως η Τσεχία, στην οποία επικεντρώνει στην παρούσα φάση το ενδιαφέρον της.
Σε επίπεδο μεγεθών η χρήση του 2016 αναμένεται να εμφανίσει μικρή απώλεια εσόδων, περί το 2%, ενώ την ανοδική τροχιά διατηρεί η προ φόρων κερδοφορία. Υπενθυμίζεται ότι το 2015 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 62,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη σε 3,1 εκατ. ευρώ.