Με επένδυση 30 εκατ. ευρώ σε νέο κατάστημα στο «Δαχτυλίδι», Λεωφ. Κηφισίας 73 στο Μαρούσι, η Leroy Merlin -η οποία ελέγχει ένα δίκτυο πέντε καταστημάτων στην Ελλάδα (κι ενός στην Κύπρο) έχοντας επενδύσει συνολικά πάνω από 150 εκατ. ευρώ- εγκαινιάζει νέα στρατηγική υιοθετώντας νέα concept καταστημάτων, με μακροπρόθεσμο στόχο τα 20 σημεία πανελλαδικά (ως το 2025) και νέα ανοίγματα από το 2017.
Η πρόκληση για το γαλλικό σήμα οικιακού εξοπλισμού είναι να τριπλασιάσει τα μεγέθη του στην Ελλάδα στα επόμενα πέντε χρόνια. Μέχρι το 2019 η διοίκηση σχεδιάζει την ανάπτυξη τουλάχιστον τριών νέων καταστημάτων τύπου «city», ειδικά σχεδιασμένων για τον οικιστικό ιστό, όπως είπε σε ειδική εκδήλωση εν όψει των εγκαινίων του νέου Leroy Merlin στα βόρεια προάστια (στις 30/9) ο Olivier Arduin, Managing Director της Leroy Merlin Ελλάδας. Ο μακροπρόθεσμος στόχος που έχει θέσει για δίκτυο 20 σημείων πώλησης προβλέπει διάρθρωση της αλυσίδας σε τρία concept καταστημάτων: το μοντέλο των παλαιών καταστημάτων (current) τα οποία απαιτούν μεγαλύτερη επιφάνεια, από 6.000 έως 9.500 τ.μ., το νέο μοντέλο που υιοθετήθηκε στο «Δαχτυλίδι» (city), επιφάνειας περίπου 2.500 έως 3.000 τ.μ. και τα μικρά καταστήματα (express) γύρω στα 700 τ.μ., με τα οποία η εταιρεία σχεδιάζει να διεισδύσει σε πυκνοκατοικημένες περιοχές και στη νησιωτική Ελλάδα.
Με το παραπάνω business plan η Leroy Merlin, η οποία σύμφωνα με τη διοίκησή της στην Ελλάδα πέτυχε αύξηση επισκεψιμότητας στο δίκτυο κατά 6,5% το 2015, στοχεύει να αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά οικιακού εξοπλισμού, DIY και βελτίωσης κατοικίας. Η αξία αυτής της αγοράς εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και το μερίδιο της Leroy Merlin ανέρχεται σε 7% κατά τον Παύλο Φουρλή, βασικό μέτοχο της εταιρείας (με 40% έναντι 60% που ελέγχει o γαλλικός πολυεθνικός όμιλος Adeo, του οποίου μέλος είναι η Leroy Merlin), o οποίος έκανε για πρώτη φορά επίσημη εμφάνιση ενδυναμώνοντας τη στρατηγική απόφαση της εταιρείας να επανεκκινήσει τις επενδύσεις, έπειτα από σχεδόν τέσσερα χρόνια.
Στο διάστημα αυτό περιορίστηκε σε επενδύσεις ανακαίνισης ενώ εστίασε στον ανασχεδιασμό του business model που θα την οδηγήσει στην επόμενη δεκαετία, με ορίζοντα το 2025 καταλήγοντας σε βασικούς άξονες: τη μετάβαση από το μοντέλο διανομής mono channel σε μια προσέγγιση omni channel και την πανελλαδική επέκταση με νέα concepts καταστημάτων (όπως είχε προαναγγείλει ο κ. Arduin σε συνέντευξή του στη «N», βλ. 12.1.2015).
Οι προσδοκίες
Αναφορικά με τα οικονομικά μεγέθη, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία που παραμένει ζημιογόνα προβλέπεται να περάσει σε λειτουργική κερδοφορία από το 2018, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, ο οποίος σχολίασε και την ανοδική τάση των πωλήσεων (γύρω στα 80 εκατ. ευρώ ετησίως), που αυξήθηκαν με ρυθμό 8,7% το 2015 και με πρόβλεψη να διπλασιαστεί φέτος, σε ένα δυσμενές περιβάλλον όπου οι λιανικές πωλήσεις υποχωρούν (-6,5% το 2015 εξαιρουμένων των τροφίμων), όπως και οι οικοδομικές άδειες (-1%).
Σημειώνεται ότι το νέο μοντέλο ανάπτυξης που έχει σχεδιαστεί για την Ελλάδα έχει εφαρμοστεί ήδη με επιτυχία από τον πολυεθνικό όμιλο στη Βουλγαρία, γεγονός που ενθαρρύνει τα σχέδια της ελληνικής θυγατρικής, τα οποία στο προσεχές διάστημα εστιάζουν στην περιοχή της Αθήνας, όπου αναμένεται να προστεθούν νέα σημεία πώλησης, προφανώς μικρότερης επιφάνειας από τα 9.000 τ.μ. του καταστήματος στο «Δαχτυλίδι», εκεί όπου στεγάζονταν οι πολυκινηματογράφοι ODEON Kosmopolis.
ΦΩΤΟ:Olivier Arduin, Γενικός Διευθυντής, Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου, ο κ. Γιώργος Γαρούφας, Διευθυντής Ανάπτυξης, Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου και ο κ. Θανάσης Μπιλάλης, διευθυντής καταστήματος Αμαρουσίου, Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου