Ο καλύτερος φίλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου θα αναδειχθεί ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του μεγαλύτερου Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση. Οι εξαγγελίες του Τραμπ για την αναβάθμιση των υποδομών των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, νοσοκομεία κ.λπ.) θα απαιτήσουν αυξημένες εισαγωγές πρώτων υλών, όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα και αυτή η προοπτική είναι θετική για τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Μιλώντας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του οίκου Poten & Partners, Michael Tusiani, στο πλαίσιο του συνεδρίου Marine Money στη Νέα Υόρκη, ο κ. Αγγελικούσης αναφέρθηκε στις προοπτικές διαφόρων κλάδων της ναυτιλίας αλλά και στη στρατηγική ανάπτυξης του ναυτιλιακού του ομίλου, ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους «private» ναυτιλιακούς ομίλους του κόσμου. Όπως τόνισε, θέλει περισσότερη ανάπτυξη για την εταιρεία του και συνεπώς είναι έτοιμος να τοποθετήσει νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία τόσο στο ξηρό φορτίο όσο και τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς αερίου. Επίσης μιλώντας στο περιθώριο των εργασιών του Money Ship Finance Forum Marine, στο TradeWinds, δήλωσε ότι η εταιρεία του θέλει να αναπτυχθεί και δεν θέλει να μείνει στάσιμη.
Σε ό,τι αφορά το χύδην ξηρό φορτίο, ο Έλληνας εφοπλιστής εξέφρασε την εκτίμηση ότι η εικόνα θα αλλάξει καθώς πολλές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένου και του νέου προέδρου των ΗΠΑ, επιδιώκουν αναβάθμιση των υποδομών, γεγονός που σημαίνει αξιοποίηση πρώτων υλών.
«Αν κάποιος πιστεύει τον νέο πρόεδρο, τότε ο ίδιος πρόκειται να είναι πολύ φιλικός με τα πλοία ξηρού φορτίου. Χρειάζεται», είπε ο κ. Αγγελικούσης σύμφωνα με το Tradewidns, «πολλές εισαγωγές πρώτων υλών για να διορθώσει τα προβλήματα των υποδομών στη χώρα του». Σημειώνεται ότι στον πρώτο του λόγο μετά την εκλογή του, ο Τραμπ αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης και βελτίωσης των υποδομών της χώρας του. Μια τέτοια εξέλιξη θα ευνοήσει σημαντικά τα Capesize πλοία, σύμφωνα με τον κ. Αγγελικούση, ο οποίος άλλωστε δείχνει μεγάλη προτίμηση στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία.
Ο Έλληνας εφοπλιστής σκέφτεται να προχωρήσει σε παραγγελίες νέων πλοίων εφόσον βέβαια προκύψουν οι κατάλληλες ευκαιρίες, οι οποίες όμως υπάρχουν σε όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους, μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG Carriers), ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια, όπου και δραστηριοποιείται ο όμιλος. Ο ίδιος πάντως αποκάλεσε «αγαπημένο του τομέα» τα Very Large Crude Carriers (VLCC), καθώς είναι ευκολότερα πλοία στη λειτουργία τους και στη ναύλωση τους.
Αν και παραδέχθηκε ότι το βιβλίο παραγγελιών των VLCC είναι μεγάλο, έσπευσε να προσθέσει ότι δεν είναι και τόσο άσχημα όσο έχει παρατηρήσει να συμβαίνει σε άλλους τομείς.
Μία από τις ομορφιές των βιβλίων παραγγελιών είναι ότι αυτοδιορθώνονται, είπε ο κ. Αγγελικούσης, σημειώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες μπορούν να ακυρώσουν ή να καθυστερήσουν την υλοποίηση κάποιων παραγγελιών τους. Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, στο θαλάσσιο εμπόριο αργού πετρελαίου έχουν προκύψει νέες διαδρομές που έχουν αυξήσει τα τονοχιλιομέτρα μεταφερόμενου φορτίου.
Ευκαιρίες βλέπει και στον κλάδο μεταφοράς LNG, επειδή ασχολείται με τη μεταφορά ενός εναλλακτικού καυσίμου πολύ πιο φιλικού προς το περιβάλλον, ενώ επίσης ο εν λόγω κλάδος περιβάλλεται από υψηλότερα εμπόδια για την είσοδο νέων παικτών. Είναι ένας κλάδος που λόγω των μεγάλων επενδύσεων που απαιτούνται για πλοία είναι δύσκολο να προσελκύσει πολλούς.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης προτιμά τις νέες ναυπηγήσεις από τις εξαγορές second hand πλοίων γιατί «χτίζει» τα πλοία με βάση υψηλής ποιότητας τεχνικές προδιαγραφές.