Πτωτικά κινήθηκαν τα μεγέθη της Ελαΐς – Unilever Hellas την περσινή χρονιά, με τον συνολικό τζίρο να εμφανίζει υποχώρηση 6%, ενώ μεγαλύτερη πίεση δέχθηκε η προ φόρων κερδοφορία, η οποία μειώθηκε κατά 16,6%.
Όπως αναφέρουν στη «Ν» πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, «η εικόνα των μεγεθών του 2015 είναι επηρεασμένη από τη γενικότερη κατάσταση που επικράτησε πέρυσι στην εγχώρια οικονομία, η οποία επηρέασε σημαντικά την κατανάλωση». Ωστόσο, παρά το δυσμενές περιβάλλον, σε επίπεδο όγκου πωλήσεων η πορεία της περσινής χρονιάς κινήθηκε σε θετικότερη τροχιά, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα τη διατήρηση της ισχυρής θέσης της εταιρείας και των δυνατών μεριδίων σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται.
Ικανοποίηση δεδομένης της γενικής κατάστασης
Ως εκ τούτου η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται ικανοποιημένη με την εικόνα των μεγεθών του 2015, δεδομένης τις γενικότερης κατάστασης που επικρατεί στην εγχώρια οικονομία, ενώ όσον αφορά την υποχώρηση των κερδών αποδίδεται κυρίως στη στρατηγική απόφαση υιοθέτησης πολιτικής μειωμένων τιμών, που διατηρείται στη διάρκεια της ύφεσης. Όσον αφορά τη φετινή χρονιά, παρά την πτωτική πορεία που εξακολουθεί να καταγράφει κατανάλωση, η Ελαΐς – Unilever φαίνεται ότι εμφανίζει βελτιωμένη πορεία συγκριτικά με το 2015. Πιο «ανθεκτικοί» φαίνεται ότι παραμένουν οι κωδικοί των τροφίμων και των προϊόντων προσωπικής υγιεινής. Σε αυτό το πλαίσιο, οι προβλέψεις της εταιρείας θέλουν το 2016 να κλείνει με καλύτερα αποτελέσματα από την περσινή χρήση.
Νέες συνεργασίες – συμφωνίες
Σε κάθε περίπτωση, βασική επιδίωξη της εταιρείας παραμένει η περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η πρόσφατα γνωστοποιηθείσα συμφωνία της Ελαΐς-Unilever, που αφορά την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης του σήματος Becel ProActiv για τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι) στη Δέλτα. Η νέα αυτή συνεργασία αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας των γαλακτοκομικών προϊόντων, διευρύνοντας την παρουσία τους, μέσω του διευρυμένου δικτύου διανομής της Δέλτα.
Στο μεταξύ, στο επίκεντρο των σχεδιασμών της Ελαΐς – Unilever βρίσκεται και η ανάπτυξη νέων συνεργασιών για την τόνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας, η οποία εξακολουθεί να κινείται στα επίπεδα του 8%-10% επί του συνολικού τζίρου.
Τα μεγέθη ανά εταιρεία
Σχετικά με τα αποτελέσματα του 2015, ο συνολικός τζίρος των τεσσάρων εταιρειών (Ελαΐς – Unilever Hellas A.E., Ελάνθη ΑΒΕΕ, Unilever Knorr ΑΒΕΕ, Unilever Logistics Α.Ε.), με τις οποίες δραστηριοποιείται η Unilever στην Ελλάδα, διαμορφώθηκε στα 447,6 εκατ. ευρώ έναντι 476,3 εκατ. ευρώ το 2014. Αντίστοιχα, τα προ φόρων αποτελέσματα υποχώρησαν στα 14,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,6 εκατ. ευρώ το 2014.
Ανά εταιρεία, ο κύκλος εργασιών της Ελαΐς – Unilever Hellas διαμορφώθηκε στη χρήση του 2015 στα 420 εκατ. ευρώ, τα EBITDA άγγιξαν τα 15,1 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων και τόκων τα 11,5 εκατ. ευρώ.
Η Unilever Knorr ΑΒΕΕ εμφάνισε έσοδα 14,9 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 9,6 εκατ. ευρώ αφορούν δραστηριότητα της μονάδας στο Ρέντη και 5,3 εκατ. ευρώ από το εργοστάσιο στη Γαστούνη. Ως προς την προ φόρων κερδοφορία υποχώρησε στο 1,2 εκατ. ευρώ.
Η Ελάνθη εμφάνισε τζίρο 6,7 εκατ. ευρώ, ΕΒΙΤDA 1,91 εκατ. ευρώ και κατάτι ενισχυμένα κέρδη προ φόρων στο 1,52 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η Unilever Logistics το 2015 κατέγραψε τζίρο 6 εκατ. ευρώ, ΕΒΙΤDA 921 χιλιάδες ευρώ και ΕΒΙΤ 52,4 χιλιάδες ευρώ.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία απασχολεί περί τους 750 εργαζομένους, διατηρεί τρία εργοστάσια στις περιοχές του Ρέντη, του Νέου Φαλήρου και στη Γαστούνη Ηλείας, όπου λειτουργούν 27 σύγχρονες γραμμές παραγωγής, καθώς και δύο σύγχρονα Κέντρα Διανομής και Αποθήκευσης, στο Ρέντη Αττικής και στο Σχηματάρι Βοιωτίας.(naftemporiki.gr)
φώτο:Hρώ Αθανασίου Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος, Ελαϊς-Unilever