Τάσεις: Με πτωτικό τζίρο 6,6% και ζημιές 6,3 εκατ. ευρώ το 2015 – Πρόβλεψη για «διόρθωση» το 2017
Με αντίβαρο την ισχυρή θέση της στην αγορά και τη στήριξη του μητρικού ομίλου, η FrieslandCampina Hellas θωρακίζεται έναντι της επιταχυνόμενης πτώσης στην κατανάλωση γαλακτοκομικών που έπληξε την εικόνα των μεγεθών της την περσινή χρονιά και επιβαρύνει περαιτέρω και τη φετινή πορεία, προσβλέποντας σε βελτιωμένες επιδόσεις από το 2017 και μετά.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει μιλώντας στην «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, «το 2015 ήταν μια ιδιαίτερα σκληρή χρονιά για την αγορά των γαλακτοκομικών, ενώ ακόμα δυσμενέστερη είναι η πορεία της κατανάλωσης γάλακτος φέτος. Η κατάσταση αυτή σε συνδυασμό με τις συνέπειες των εξελίξεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ δεν αφήνουν ανεπηρέαστη τη χρηματοοικονομική εικόνα των επιχειρήσεων».
Οι επιπτώσεις της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών ακόμα και στις θεωρούμενες ως «ανελαστικές» δαπάνες -στις οποίες τοποθετείται η κατηγορία του γάλακτος- αντικατοπτρίζονται στην εικόνα των αποτελεσμάτων για την περσινή χρήση της FrieslandCampina Hellas.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία εμφάνισε μειωμένα κατά 6,6% έσοδα στα 267,5 εκατ. ευρώ έναντι 286,5 εκατ. ευρώ το 2014. Ισχυρότερο όμως πλήγμα δέχθηκαν τα καθαρά αποτελέσματα τα οποία κατέγραψαν σημαντική διεύρυνση ζημιών στα 6,3 εκατ. ευρώ έναντι 184,6 χιλ. ευρώ το 2014.
Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στα ιδιαίτερα αυξημένα έξοδα διάθεσης στο πλαίσιο της πολιτικής προώθησης των προϊόντων της εταιρείας μέσω διαφήμισης και λοιπών ενεργειών που περιλαμβάνουν έντονες προσφορές και εν γένει την πριμοδότησης τιμής στο ράφι.
Πάντως, η πολιτική αυτή της στήριξης των σημάτων της εταιρείας αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος προκειμένου να συγκρατηθεί η εικόνα του τζίρου, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία των μετρήσεων η αγορά του γάλακτος υποχωρεί σημαντικά, με το πρώτο εξάμηνο του έτους η υποχώρηση στον όγκο πωλήσεων να έχει αγγίξει το 24% στο γάλα εβαπορέ, ενώ γενικά η κατηγορία γάλακτος βαίνει μειούμενη με ρυθμό 17%. Όπως επισημαίνει ο κ. Μαγγιώρος, «παρά την επιταχυνόμενη πτώση του συνόλου της αγοράς γάλακτος τόσο το 2015 όσο και φέτος τα σήματα της εταιρείας διευρύνουν τη θέση τους στο καλάθι της νοικοκυράς ενισχύοντας τα μερίδιά τους, γεγονός που αποτελεί θετική εξέλιξη».
Ωστόσο, οι εκτιμήσεις του επικεφαλής της εταιρείας είναι ότι πρώτα σημάδια βελτίωσης στα μεγέθη της δύναται να εμφανιστούν από το 2017 και μετά, καθώς για το 2016 πέρα από τις πιέσεις σε επίπεδο πωλήσεων, στον ισολογισμό της φετινής χρήσης θα προβλέπονται και οι επισφαλείς απαιτήσεις της εταιρείας από τη Μαρινόπουλος.
«Οι συνθήκες παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες και φέτος για την αγορά, ενώ επιβαρύνονται και με τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο. Η κατάληξη της υπόθεσης της Μαρινόπουλος θα επιβαρύνει το buttom line των εταιρειών, είτε υπάρξει κούρεμα οφειλών στο πλαίσιο του σχεδιασμού εξυγίανσης που προωθείται είτε δεν τελεσφορήσει το εγχείρημα διάσωσης. Το κατά πόσο οι επιχειρήσεις στον κλάδο των γαλακτοκομικών, μεγάλες και μικρές, θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν εξαρτάται από την προσαρμοστικότητα κάθε παίκτη στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται» εκτιμά ο κ. Μαγγιώρος, ενώ υπογραμμίζει ότι «στη FrieslandCampina Hellas ευτυχούμε να απολαμβάνουμε την πλήρη εμπιστοσύνη του μητρικού ομίλου, γεγονός που μεταφράζεται σε ουσιαστική στήριξη και σε αυτή τη δύσκολη διετία».
πηγή:http://www.naftemporiki.gr/