Την εκτίμησή του ότι η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών το 2017 δεν θα μειωθεί περαιτέρω, διατυπώνει στη «Ν» ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος-Dixons South-East Europe, τονίζοντας πως οι εταιρείες επενδύουν πλέον σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας με στόχο την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών του καταναλωτικού κοινού.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει κάποια υστέρηση στην αγορά των συσκευών, με την κατηγορία των ηλεκτρονικών συσκευών να έχει πληγεί λίγο παραπάνω. Η πτώση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, με τις τάσεις να δείχνουν ότι οι καταναλωτές δεν έχουν την πρόθεση, ίσως και τη δυνατότητα να αλλάζουν τις ηλεκτρονικές συσκευές τους ακολουθώντας τις εξελίξεις των μεγάλων εταιρειών που παρουσιάζουν κορυφαία και εξελιγμένα μοντέλα πλέον κάθε χρόνο – μερικές εταιρείες ακόμα και δύο φορές τον χρόνο. Φυσικά, η κίνηση των ηλεκτρικών καθορίζεται και από τις ανάγκες των νοικοκυριών, βάσει της παραδοχής ότι ο μέσος καταναλωτής αναβαθμίζει τον ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό του ανά 8-10 και 2-2,5 έτη αντίστοιχα» τονίζει στη «Ν» ο Ανδρέας Αθανασόπουλος. Και συμπληρώνει πως «για το 2017 παραμένουμε αισιόδοξοι ότι η αγορά του κλάδου μας δεν θα μειωθεί, αλλά θα έχει και μια σταθερή αύξηση».
Σχετικά με τη στρατηγική των αλυσίδων του κλάδου, στις οποίες περιλαμβάνεται και η Κωτσόβολος, ο κ. Αθανασόπουλος επισημαίνει πως «το μυστικό της επιτυχίας είναι η διαρκής προσαρμογή στις ανάγκες και τις προσδοκίες των καταναλωτών μας. Πλέον, ο κάθε καταναλωτής θέλει να έχει τη μέγιστη απολαβή από την αγορά του σε κάθε επίπεδο. Έτσι, βλέπουμε τους καταναλωτές να γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικοί, να αναζητούν τον καλύτερο τρόπο πληρωμής, την καλύτερη εξυπηρέτηση και service σε επίπεδο pre- και afer-sales και φυσικά τον καλύτερο χρόνο παράδοσης.
Για την Κωτσόβολος, η επένδυση στην αλυσίδα μας έχει ήδη ενταθεί τα τελευταία 2 χρόνια και θα συνεχίσει δυναμικά και το τρέχον έτος. Με σεβασμό λοιπόν για τον καταναλωτή μας και γνώμονα τη μέγιστη ικανοποίησή του, έχουμε ανταποκριθεί άμεσα, ανανεώνοντας και ανακαινίζοντας τα καταστήματά μας πανελλαδικά, μετατρέποντάς τα σε φιλικά και ευέλικτα hub τεχνολογίας που μπορούν να βρουν την καλύτερη τεχνολογική λύση. Τα καταστήματά μας, το ηλεκτρονικό κατάστημα www.kotsovolos.gr, αλλά και οι franchise συνεργάτες μας ανά την Ελλάδα δημιουργούν ένα omnichannel εμπορικό μοντέλο».
Στο ερώτημα πώς διαμορφώνεται η μέση ετήσια καταναλωτική δαπάνη των Ελλήνων για τα προϊόντα του κλάδου, ο επικεφαλής της Κωτσόβολος Dixons εξηγεί πως έχει σαφώς μειωθεί και αυτό φαίνεται από την πτώση που έχουν σημειώσει οι πωλήσεις από το 2008, όταν ξεκίνησε και η κρίση. Για την Κωτσόβολος το προηγούμενο έτος έκλεισε με κέρδη άνω των 6,7 εκατ. ευρώ προ φόρων, αλλά και σημαντική αύξηση των μεριδίων αγοράς. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι ο τζίρος μας θα αυξηθεί και το επόμενο οικονομικό έτος, αυτό που ήδη “τρέχει” για μας, αλλά διατηρούμε την ίδια ελπίδα για τη βελτίωση της εγχώριας οικονομίας. Η ελληνική αγορά σηκώνει αυτό που έχει ανάγκη ο πελάτης και όσα καταστήματα ακούνε και αφουγκράζονται τις ανάγκες του θα έχουν μια θετική πορεία στην αγορά» αναφέρει.
Αναβάθμιση και ικανοποίηση
Για τους στόχους της Κωτσόβολος στη νέα οικονομική χρήση ο κ. Αθανασόπουλος τονίζει πως «ο συνδυασμός αναβάθμισης όλων των καναλιών της Κωτσόβολος αποτελεί το μίγμα που μπορεί να μας φέρει βελτιωμένα αποτελέσματα, αλλά και ικανοποιημένους πελάτες και εργαζόμενους. Ο τζίρος μας εν μέσω περιόδου capital controls έφτασε στα 366 εκατ. ευρώ και καταφέραμε να αυξήσουμε και το μερίδιο της αγοράς κατά 2,4%. Τα αποτελέσματα αυτά ήταν απόρροια των επενδύσεων που κάναμε για τη βελτίωση των καταστημάτων μας (ηλεκτρονικό και φυσικά), όσο και για το προσωπικό μας.
Αξίζει λοιπόν να σημειωθεί ότι τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε ανακαινίσει 31 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ενώ έχουμε πλέον παρουσία με νέα καταστήματα σε κομβικά σημεία, όπως στα Μουδανιά Χαλκιδικής, το Αίγιο, την οδό Σταδίου, το Χαλάνδρι-Χολαργό, ενώ ανοίξαμε και δεύτερο κατάστημα στην Πάτρα. Παράλληλα, επενδύουμε και στο προσωπικό μας, καθώς το 2015/16 προστέθηκαν 238 νέες θέσεις εργασίας. Για την προηγούμενη επιτυχημένη οικονομική χρονιά αξιοποιήσαμε το επενδυτικό μας πλάνο που ανήλθε στα 5 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη του Ομίλου Dixons Carphone στην ελληνική αγορά. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε δυναμικά και για το οικονομικό έτος 2016/2017, με ένα επενδυτικό πλάνο που αγγίζει τα 8,5 εκατ. ευρώ».