Μία νέα μεγάλη Dryships είναι έτοιμος να «χτίσει» και πάλι ο Γιώργος Οικονόμου, ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του χρέους της.
Η Dryships θα επεκταθεί τόσο στη διαχείριση πλοίων χύδην ξηρού φορτίου όσο και δεξαμενόπλοιων, αλλά και πλοίων μεταφοράς αερίου, ανάλογα με τις ευκαιρίες που θα προκύψουν, όπως δηλώνει ο ιδρυτής της.
Ειδικότερα, χθες ανακοινώθηκε ότι υπεγράφησαν τα οριστικά συμβόλαια μεταξύ της εισηγμένης στον Nasdaq ναυτιλιακής εταιρείας και της Sifnos Shareholders Inc, επιχείρησης που ελέγχεται από τον ιδρυτή και πρόεδρο της Dryshisp Γιώργο Οικονόμου.
Η συμφωνία προβλέπει την αναδιάρθρωση της πλειονότητας του ανεξόφλητου χρέους της Dryships μέσω μίας νέας σύμβασης με τη Sifnos ύψους 200 εκατ. δολ., που εξασφαλίζεται από το σύνολο των σημερινών και των μελλοντικών στοιχείων του ενεργητικού της Dryships, εκτός του πλοίου «Raraka». Η δανειακή σύμβαση έχει επιτόκιο Libor +5,5%, με περίοδο χάρητος τρία χρόνια, δεν έχει οικονομικές ρήτρες, και προβλέπεται επιπλέον χρέωση 2,0%.
Επιπλέον, η Sifnos μπορεί να ωφεληθεί μέχρι ποσοστού 30% από μία ενδεχόμενη αύξηση του ενεργητικού της Dryships στο μέλλον με τη μορφή εξασφαλίσεων.
Με την ολοκλήρωση της νέας δανειακής συμφωνίας η Dryships θα διαθέτει 76,8 εκατ. δολ. σε μετρητά, ενώ το συνολικό της χρέος θα ανέρχεται σε 137,5 εκατ. δολ.
Επίσης η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει επιπλέον 79 εκατ. δολ. που δεν έχουν εκταμιευτεί από τη δανειακή σύμβαση.
Η συναλλαγή εγκρίθηκε από τα ανεξάρτητα μελή του διοικητικού συμβουλίου της Dryships. Σχολιάζοντας τη συμφωνία, ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dryships, τόνισε ότι έχει πλέον ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του ισολογισμού της εταιρείας.
«Με μία συνολική διαθέσιμη ρευστότητα των 155,8 εκατ. δολ. είμαστε τώρα έτοιμοι να ξεκινήσουμε να κοιτάζουμε ευκαιρίες εξαγορών σε όλους τους τομείς της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς αερίου», πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο πριν από τα Χριστούγεννα η Dryhsips ανακοίνωσε μια ακόμη συμφωνία με την Kalani Investments Limited, που έχει έδρα τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους και δεν συνδέεται με κανέναν τρόπο με την Dryships.
Η Kalani Investments Limited δεσμεύτηκε ότι θα διαθέσει τους επόμενους 24 μήνες μέχρι 200 εκατ. δολ. για την αγορά κοινών μετοχών της Dryships.
Επίσης στις αρχές Νοεμβρίου είχε προχωρήσει στην πώληση πέντε πλοίων με στόχο τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού.
Αποτελέσματα γ’ τριμήνου
Στο τρίτο τρίμηνο του 2016 η Dryshisp ανακοίνωσε έσοδα ύψους 12 εκατ. δολ. έναντι 50,7 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν και ζημιές ύψους 5,24 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 848,5 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2015.
Στο εννεάμηνο του 2016 τα έσοδα της εταιρείας ήταν 42,2 εκατ. δολ. έναντι 946,05 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, στα οποία όμως περιλαμβάνονταν και έσοδα 725,8 εκατ. δολ. από τον τομέα των θαλάσσιων γεωτρήσεων, στον οποίο δραστηριοποιούνταν η Ocean Rig, η οποία τότε ήταν θυγατρική της Dryships.
Στην πορεία όμως η Dryships αποδεσμεύτηκε από την Ocean Rig. Οι ζημίες στο εννεάμηνο του 2016 μειώθηκαν στα 79,7 εκατ. δολ., από 970,7 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Σήμερα η Dryships, έπειτα από συνεχή προσπάθεια αναδιάρθρωσης στόλου και ισολογισμού που διήρκεσε τουλάχιστον δύο χρόνια, ελέγχει έναν στόλο από 13 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου Panamax συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1 εκατ. dwt και έξι offshore πλοίων ειδικού σκοπού (δύο πλατφόρμες και τέσσερα πλοία απομάκρυνσης πετρελαιοκηλίδων).