Στη δημοσίευση της πρόσκλησης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος για την παραχώρηση σε ιδιώτη της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων αξόνων της προχώρησε χθες το ΤΑΙΠΕΔ.
Το χρονοδιάγραμμα για τα επόμενα βήματα του διεθνούς διαγωνισμού παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου, όπως το ανακοίνωσε χθες το ΤΑΙΠΕΔ επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα της «Ν», προβλέπει αρχικά την προκαταρκτική διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, καθώς και την υποβολή παρατηρήσεων και απόψεων σχετικά με την αξιοποίηση της Εγνατίας μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2016.
Μέσω (και) της διαδικασίας διαβούλευσης θα καθοριστεί ο χρόνος παραχώρησης (με πιθανότερο ενδεχόμενο τα 35 χρόνια), αλλά και θα οριστικοποιηθούν οι όροι του διαγωνισμού, προκειμένου στις αρχές του 2017, το πιθανότερο τον Φεβρουάριο, το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στη δημοσίευση των τευχών δημοπράτησης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που εγκρίθηκε, οι δεσμευτικές προσφορές των επενδυτών θα κατατεθούν μέχρι τον Νοέμβριο του 2017, ενώ η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του ίδιου έτους.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η μεγιστοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και η βελτιστοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης παραχώρησης υπό όρους δημοσίου συμφέροντος.
Υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατες δηλώσεις του στη «Ν» ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης είχε δηλώσει αισιόδοξος ότι θα υπάρξει ένα «δίκαιο και εύλογο τίμημα» υπέρ του Δημοσίου στην παραχώρηση, το οποίο -όπως σημείωνε- θα πρέπει να είναι της τάξης τουλάχιστον του 1 δισ. ευρώ.
Ο ίδιος, μάλιστα, είχε αναφέρει ότι γίνεται προσπάθεια η εταιρεία Εγνατία Οδός να συμμετάσχει στο project της παραχώρησης, δεδομένου ότι το ενδιαφέρον που έχει εκφραστεί, άτυπα μέχρι σήμερα, προέρχεται από ξένα funds (ΗΠΑ, Αγγλία, Γερμανία κ.ά.) που δεν έχουν σχέση με το κατασκευαστικό αντικείμενο.