Σε ακολουθία με τις προβλέψεις κινήθηκε το εννεάμηνο για την Coca-Cola HBC AG, γεγονός που προσδίδει στη διοίκηση της εταιρείας την πεποίθηση ότι η φετινή χρήση συνολικά θα εξελιχθεί βάσει προσδοκιών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε χθες ο ισχυρός εμφιαλωτής στο πλαίσιο της συνοπτικής παρουσίασης των μεγεθών του ομίλου (σ.σ.: πλέον η εταιρεία ακολουθεί τα προβλεπόμενα από το Χρηματιστήριο του Λονδίνου περί οικονομικών δημοσιεύσεων), στο εννεάμηνο ο όγκος πωλήσεων εμφανίζεται οριακά πτωτικός κατά 0,3%, σε 1,578 δισ. κιβώτια, ενώ οι καθαρές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 2,9%, στα 4,77 δισ. ευρώ. Τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο εμφάνισαν πτώση 2,6%, ωστόσο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο καταγράφουν αύξηση 2,7%.
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου, η εικόνα των πωλήσεων εμφανίζει πτώση 1% κατ’ όγκο και αντίστοιχα μείωση 1,9% σε αξία στο 1,73 δισ. ευρώ.
Σχολιάζοντας ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «οι επιδόσεις μας στο τρίτο τρίμηνο του έτους επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες μας, ενώ ο χαμηλότερος όγκος πωλήσεων αντανακλά τη σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων που παρατηρήθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του 2015. Είμαστε ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα των εμπορικών πρωτοβουλιών, τα οποία οδήγησαν σε βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση. Οι επιχειρηματικές μας δραστηριότητες εξελίσσονται ικανοποιητικά και παραμένουμε πεπεισμένοι ότι θα πετύχουμε τις προσδοκίες μας για το σύνολο του έτους».
Όπως σημειώνει η εταιρεία, ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες αγορές επηρεάστηκε από την υψηλή συγκριτική βάση του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι, στη διάρκεια του οποίου οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε κάποιες από τις χώρες όπου δραστηριοποιείται ενίσχυσαν τη ζήτηση, κυρίως στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών.
Ο όγκος πωλήσεων του Ομίλου μειώθηκε κατά 1% στη διάρκεια του τριμήνου, έναντι αύξησης 5,4% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.
Οι πρωτοβουλίες αύξησης της τιμής των προϊόντων που υλοποιήθηκαν κυρίως στο πρώτο εξάμηνο του έτους για να αντισταθμίσουν τις αρνητικές συναλλαγματικές μεταβολές στις αναδυόμενες αγορές, σε συνδυασμό με την έμφαση της εταιρείας στις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και τη βελτίωση του μίγματος κατηγορίας και συσκευασίας, οδήγησαν σε μία αύξηση 3,8% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στο τρίτο τρίμηνο.
«Η έμφασή μας στον σχεδιασμό νέων συσκευασιών, οι συχνές προγραμματισμένες εκστρατείες μάρκετινγκ όπως είναι η εκστρατεία “Taste the Feeling” και τα επιλεγμένα μέτρα διατήρησης των τιμών των προϊόντων μας σε προσιτά επίπεδα, υποστήριξαν τις εμπορικές πρωτοβουλίες μας και οδήγησαν σε ικανοποιητική ανάπτυξη στις κατηγορίες ανθρακούχων αναψυκτικών, χυμών και ποτών ενέργειας στη διάρκεια του τριμήνου καθώς και σε βελτιωμένο μίγμα κατηγορίας και συσκευασίας» επισημαίνεται στην παρουσίαση των μεγεθών του Ομίλου.
Οι επιδόσεις στην Ελλάδα
Ο όγκος πωλήσεων της Coca-Cola HBC AG στην Ελλάδα αυξήθηκε -στο τρίτο τρίμηνο του έτους- κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, τα οποία σημείωσαν έτσι το δωδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξης. Τα σήματα Coke Zero, Schweppes και Monster σημείωσαν καλές επιδόσεις, παρά τη συνολική μείωση του όγκου πωλήσεων που καταγράφηκε στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών. Πάντως, η εταιρεία επισημαίνει στη συνοπτική της έκθεση ότι όσον αφορά την Ελλάδα «οι μακροοικονομικές συνθήκες και το εμπορικό περιβάλλον εξακολουθούν να παρουσιάζουν δυσκολίες».