Απόλυτα συνδεδεμένη με τις επιλογές της Πολιτείας είναι η πορεία του τουρισμού και των αερομεταφορών, κάτι που σημαίνει ότι για να υπάρξουν επενδύσεις και ανάπτυξη στον κλάδο απαιτείται πολιτική στήριξη.
Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του αντιπροέδρου της Aegean Airlines, Ευτύχιου Βασιλάκη, ο οποίος αναφερόμενος στις προοπτικές εξέλιξης των αερομεταφορών επισήμανε: «Υπάρχει δρόμος που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας μας» και οδηγός σε αυτό είναι η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. «Για να συνεχισθεί η ανάπτυξη της Aegean αλλά και των άλλων αερομεταφορέων πρέπει να αντιστραφούν τα λάθη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα (ΦΠΑ, κόστος Αθήνας), είτε είναι παλιά είτε είναι πρόσφατα» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Αegean.
Όπως είπε ο Ευτύχης Βασιλάκης, η Αegean «μετά την εξαγορά της Olympic Air το 2013, επένδυσε συνειδητά στη στήριξη του τουρισμού προσθέτοντας 4,5 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις ετησίως και πάνω από 50 νέους προορισμούς. Ταυτόχρονα, είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει πάνω από 300 εκατ. ευρώ άμεσα έσοδα σε φορείς τους Δημοσίου».
«Ανάπτυξη έχει φέρει σε μικρότερο βαθμό και η επένδυση άλλων εταιρειών στη χώρα μας. Η αναπτυξιακή πορεία όμως του τουρισμού και των αερομεταφορέων δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές της Πολιτείας» σημείωσε.
«Μέσα σε ένα χρόνο ο ΦΠΑ για αερομεταφορές “πέταξε” από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στη χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά περισσότερο από κάθε άλλη λόγω των νησιών. Παράλληλα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια η Πολιτεία και η αγορά έχουν αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από ανταγωνιστικά αεροδρόμια της νότιας Ευρώπης. H επέκταση όμως για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί».