Εξαιρετική χρονιά για τον τουρισμό θα είναι το 2018 σύμφωνα με την κυρία Μπέλλα Αζωίδου, αντιπρόεδρο του Beleon Group
Συνέντευξη στον Σπύρο Κτενά
Ιδιαίτερα αισιόδοξος για τη πορεία του τουρισμού στη χώρα μας κατά το τρέχον έτος, αλλά και για την πορεία του Ομίλου Beleon δηλώνει μιλώντας στους New Times η αντιπρόεδρος του ομίλου κυρία Μπέλλα Αζωίδου Η αισιοδοξία αυτή βασίζεται στην αυξημένη ροή κρατήσεων που παρατηρείται. Η κυρία Αζωίδου κάνει ιδιαίτερη αναφορά και στο γεγονός ότι ανάπτυξη παρουσιάζει και ο VIP τουρισμός. Ωστόσο, όπως παρατηρεί, το κράτος πρέπει να δώσει κίνητρα για την περαιτέρω ανάπτυξή του.
Πώς εμφανίζονται οι προσδοκίες του ελληνικού τουρισμού για την ερχόμενη τουριστική περίοδο;
Η προσεχής τουριστική περίοδος θα είναι εξαιρετικά επιτυχημένη για τον ελληνικό τουρισμό. Η αυξημένη ροή κρατήσεων μας ενθαρρύνει και μας δίνει αισιοδοξία και την πεποίθηση ότι η τουριστική σεζόν 2018 δεν θα γεμίσει με τις λεγόμενες προσφορές της «τελευταίας στιγμής». Η Μ. Βρετανία και η Γερμανία παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλούς αριθμούς κρατήσεων, αλλά θα ήθελα να σημειώσω και τη σταθερή αύξηση τουρισμού από τη Ρωσία, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ, την Ιταλία καθώς και από άλλες χώρες.
Ποιες είναι οι επιδιώξεις σας ως Beleon Group για την εφετινή τουριστική περίοδο;
Από το προηγούμενο έτος έχουμε θέσει τις προτεραιότητές μας για την τουριστική σεζόν 2018 και έχουμε ενεργήσει σχετικά. Και συγκεκριμένα έχουμε συνάψει μεγάλο και επαρκή αριθμό συμβάσεων με κορυφαία πολυτελή ξενοδοχεία στην Ελλάδα εξασφαλίζοντας έτσι διαθεσιμότητα και καλές τιμές για όλη τη σεζόν 2018. Επίσης, με έξοδα αποκλειστικά του ομίλου μας δημιουργήσαμε ευνοϊκές συνθήκες για τον αυξημένο ρυθμό κρατήσεων μέσω του Beleon Group και πλέον παρατηρούμε ήδη την αντικειμενικά ιδιαίτερα υψηλή ροή των κρατήσεων μας. Είμαστε σίγουρα πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον και ήδη διαπραγματευόμαστε νέα συμβόλαια συνεργασίας με παλαιούς και νέους συνεργάτες σε όσο το δυνατόν περισσότερους προορισμούς στην Ελλάδα για την τουριστική σεζόν 2019.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η αύξηση των κρατήσεων συνδέεται άμεσα και είναι αποτέλεσμα της εκ μέρους μας υπεύθυνης αντιμετώπισης των αιτημάτων των πελατών μας. Στον Όμιλό μας είναι πάγια και δεδομένη η θέση μας να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο η ποιότητα των υπηρεσιών μας, καθώς και η ταχύτητα ανταπόκρισης στη ζήτηση (requests) των συνεργατών. Οι συνεργάτες μας δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην άμεση ανταπόκρισή μας στα αιτήματά τους. Φέτος, σκοπεύουμε όχι μόνο να διατηρήσουμε το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών μας κατά την σεζόν 2017, αλλά και να το βελτιώσουμε.
Ποιες είναι οι βασικές «δεξαμενές – χώρες» με τις οποίες συνεργάζεστε και ποιες εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική;
Συνεργαζόμαστε παραδοσιακά εδώ και έτη με τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Λευκορωσία, η Αρμενία, το Καζακστάν. Οι χώρες αυτές ήταν πάντα πολύ σημαντικές πηγές πελατών για εμάς. Συνεχίζουμε σταθερά να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στις παραπάνω αγορές. Τα τελευταία έτη έχουμε επεκταθεί και έχουμε αναπτύξει συνεργασία με τη Γερμανία και τη Γαλλία στον τομέα του MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions). Το 2018 έχουμε αυξημένη ζήτηση από αυτές τις χώρες για την διοργάνωση εκδηλώσεων στην Ελλάδα. Επίσης, αύξηση παρουσιάζει και η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και ειδικότερα του Λονδίνου. Πολλές μικρές εταιρείες της πόλης του Λονδίνου, που ασχολούνται με τον τουρισμό πολυτέλειας, μας εμπιστεύονται και δείχνουν πραγματικά πολύ πρόθυμες να συνεργαστούν μαζί μας. Όλες οι παραπάνω χώρες παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική για τον όμιλο Beleon Group και αναμένουμε αυξημένη ζήτηση από όλους τους προορισμούς. Να σημειώσω ότι οι ελπίδες μας έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εν μέρει και αυτό αποδεικνύεται από τον αυξημένο ρυθμό κρατήσεων.
Στο δίκτυο των συνεργατών σας ποιοι είναι οι βασικοί κρίκοι (στα καταλύματα, στις μεταφορές κτλ.); Δώστε μας μια εικόνα για τον Όμιλο Beleon εντός και εκτός Ελλάδος.
Κατ΄ αρχήν, υπάρχουν πολλοί παράγοντες και δεδομένα, που επιδρούν στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών οποιασδήποτε ταξιδιωτικής εταιρείας οπουδήποτε. Κατά τη γνώμη μου, βασικός παράγοντας είναι η έγκαιρη και με καλούς όρους σύναψη συμβολαίων συνεργασίας με τα ξενοδοχεία. Η ανταγωνιστική τιμή στη διαμονή προσελκύει πάντα και ως εκ τούτου προσπαθούμε πάντα να έχουμε τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στα ξενοδοχεία, που προσφέρουμε. Ένας άλλος βασικός παράγοντας είναι η δυνατότητα επιβεβαίωσης της διαθεσιμότητας σε συνθήκες αυξημένης έλλειψης για ορισμένους τύπους δωματίων και γενικά για ξενοδοχεία, που έχουν μεγάλη ζήτηση. Η δυνατότητά μας να βρίσκουμε και να επιτυγχάνουμε την κράτηση ενός παρόμοιου προϊόντος με αυτό, που αναζητούν, εκτιμάται ιδιαίτερα από τους συνεργάτες μας. Ο ιδιωτικός στόλος μας αποτελείται από 65 οχήματα, τα μισά από τα οποία είναι λεωφορεία, τα δε λοιπά είναι πολυτελή αυτοκίνητα, κατηγορίας S Class, VClass, E Class κ.ά. Με δεδομένο ότι ο στόλος μας είναι ιδιωτικός είναι ευνόητο ότι οι τιμές των υπηρεσιών μας σε αυτόν τον τομέα είναι ανταγωνιστικές.
Ένα επιπλέον σημαντικό σημείο της επιτυχίας μας είναι το προσωπικό μας. Έχει πραγματικά πολύ μεγάλη σημασία τόσο ο αριθμός των εργαζομένων όσο και η ύπαρξη των απαιτούμενων επαγγελματικών δεξιοτήτων και εμπειριών στους εργαζόμενούς μας. Οι υπάλληλοι της εταιρείας μας ασχολούνται με το αντικείμενό τους όλο το χρόνο και όχι περιστασιακά, γεγονός που συμβάλλει στη συνεχή βελτίωση των προσόντων τους και στην αυξημένη διάθεσή τους για ποιοτική εργασία, καθώς η συνεχής εργασία τους προσφέρει και επαγγελματική ασφάλεια. Εμείς, από την πλευρά μας, προσπαθούμε να τους ενθαρρύνουμε με κάθε δυνατό τα τρόπο με στόχο την περαιτέρω αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών, που παρέχουμε.
Έτσι, συνδυάζοντας τις ευνοϊκές τιμές και το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης, δημιουργούμε ένα πολύ ανταγωνιστικό προϊόν για τον συνεργάτη μας.
Ο τουρισμός πολυτελείας είναι μια αγορά που αναπτύσσεται στη χώρα μας ή αυτός παραμένει στάσιμος; Το γεγονός ότι οι περισσότερες νέες ξενοδοχειακές μονάδες είναι «πεντάστερες» σας ευνοεί;
Το γεγονός ότι ο VIP τουρισμός αναπτύσσεται στην Ελλάδα είναι αναμφισβήτητο. Άλλωστε, αυτό αποδεικνύεται από όλα τα διαθέσιμα στοιχεία. Σήμερα, πολλοί ελληνικοί προορισμοί ανέλαβαν την ανάπτυξη του τουρισμού πολυτελείας. Άλλωστε, η χώρα μας δεν έχει έλλειψη μαζικού τουρισμού, καθώς πέρυσι την επισκέφθηκαν πάνω από 20 εκατομμύρια τουρίστες και φέτος αναμένεται ακόμη περαιτέρω αύξηση αυτού του αριθμού. Η Ελλάδα ενισχύει συνεχώς την εικόνα της και πολλοί τουρίστες, που είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν μεγάλα ποσά για υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας των υπηρεσιών, επιλέγουν τη χώρα μας. Αυτό φυσικά και μας ευχαριστεί ιδιαίτερα και μας παροτρύνει να προσπαθούμε συνεχώς.
Αν επιχειρούσατε να καταγράψετε τα 5-6 σημεία που πρέπει να προσέξει το κράτος για την ανάπτυξη του τουρισμού πολυτελείας τι θα προτείνατε;
Θα ήθελα να επισημάνω μόνο τρία σημεία, τα οποία, κατά τη γνώμη μου, είναι θεμελιώδη για την περαιτέρω ανάπτυξη του VIP τουρισμού στην Ελλάδα.
1.Θα ήταν σημαντικό, αν οι επιβεβαιωμένες κρατήσεις σε ξενοδοχεία πολυτελείας 5 αστέρων ή γενικά οι κρατήσεις υψηλού κόστους θα αποτελούσαν προϋπόθεση για την απόκτηση βίζας πολλαπλών εισόδων για 5 χρόνια ή τουλάχιστον για 3 χρόνια. Αυτό θα ήταν ένα εξαιρετικό κίνητρο για VIP τουρίστες να επιλέξουν τη χώρα μας ως προορισμό διακοπών.
- Θα ήταν ωφέλιμο να βελτιωθεί ο έλεγχος των μεταφορικών μέσων. Ειδικότερα, όταν εκδίδονται άδειες για ορισμένους τύπους μεταφορών, είναι απαραίτητο να περιοριστεί η ηλικία του αυτοκινήτου π.χ. σε 5 έτη και όχι η ισχύς των αδειών. Ορισμένες εταιρείες αγοράζουν αυτοκίνητα 3-4 ετών με πενταετείς άδειες για μεταφορά επιβατών και μετά τη λήξη της άδειας το όχημα είναι ήδη παλαιό, παρ’ όλα αυτά όμως συνεχίζει να χρησιμοποιείται.
3.Θα βοηθούσε επαρκώς και η μεγαλύτερη προσοχή του κράτους σε διάφορες εκθέσεις και εκδηλώσεις. Οι αρχές της χώρας δεν πρέπει να μετακυλύουν όλο το βάρος της προώθησης των τουριστικών προϊόντων στις ταξιδιωτικές εταιρείες και στα ξενοδοχεία. Μέχρι σήμερα, πραγματικά το 95% όλων των προσπαθειών για την προώθηση τουριστικών προϊόντων ενεργείται από τις επιχειρήσεις και όχι από το κράτος.