«Οι καιροί ου μενετοί» είχε αποφανθεί ο Περικλής προς τους Αθηναίους, ειδικά τώρα στην εποχή μας που οι καιροί αποδεικνύονται ανυπόμονοι και ταχύτατα εναλλασσόμενοι.
Τώρα, εξειδικευμένα οι προοπτικές στον τομέα της ενημέρωσης που αλλάζουν με δαιμονιώδη ρυθμό και που το διαδίκτυο αποτελεί μια πηγή σ΄ ένα διαφορετικό περιβάλλον και είναι από τα πλέον πρόσφορα μέσα πληροφόρησης.
Ο Σύνδεσμος σ΄ όλα αυτά τα έτη έχει την αναγνώριση φορέων Δημοσίων, Ιδιωτικών και Κοινωνικών. Ιδιαίτερα εδόθη προσοχή στα εμπορικά θέματα, στα περιβαλλοντικά και στα θέματα Βιωσιμότητας. Η σχέση μας με τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Cosmetics Europe έχει αναπτυχθεί εποικοδομητικά σ΄ όλο αυτό το διάστημα με συχνή επικοινωνία και αποτέλεσμα.
Οι Επιτροπές νομοτεχνικών, εξαγωγών και δημοσίων σχέσεων αποτελούνται από έμπειρα στελέχη των εταιρειών-μελών του ΠΣΒΑΚ και παράγουν πολύτιμο έργο.
Αυτό που πετύχαμε είναι η ενότης των μελών σε τόσα διαφορετικά δίκτυα της αγοράς, η διατήρηση του μεγάλου αριθμού μελών και η εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων τους. Το ίδιο συνέβη με την άριστη σχέση με τους Εργαζομένους στις Επιχειρήσεις Καλλυντικών με την ειδικότητα του/της συμβούλου ομορφιάς/αισθητικού.
Μεγάλη υποστήριξη υπάρχει από τα Συνδεδεμένα Μέλη (α΄ υλών, δημιουργίας φακέλων προϊόντων, έρευνας & ανάπτυξης νέων προϊόντων, marketing, logistics).
Η παρουσία της Γενικής Διεύθυνσης του ΠΣΒΑΚ με σημαντικές αρμοδιότητες αποτελεί τον κορμό της λειτουργίας του Συνδέσμου και τα μέλη βασίζονται πολύ σ΄ αυτό.
Η πανδημία θα είναι πιθανόν προς το τέλος του 2021 σε εξασθένηση. Σίγουρα τα οικονομικά της χώρας είναι σε δυσκολία. Ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης πρέπει να προωθηθεί στο σύνολο της Ευρωπαϊκής οικονομίας. Ήδη έχουν εξαγγελθεί μέτρα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαίρως.
Η πραγματική οικονομία μας θα βασισθεί στο μέλλον σε συγχωνεύσεις εταιρειών, σε επενδύσεις και με έμφαση όπως τουρισμός, logistics, εξαγωγές, έρευνα και παραγωγή. Και απαραιτήτως η ενίσχυση των εταιρειών με μειώσεις των χρεών τους προς το Κράτος.
Η Όμορφη Βιομηχανία έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης τόσο σε καινοτόμα προϊόντα όσο και σε υπηρεσίες. Το 2019 υπήρξε ανάκαμψης σε τιμές χονδρικής στα 700 εκ. € και 350 εκ. € στις εξαγωγές. Ευελπιστούμε στο άνοιγμα του φυσικού καταστήματος και στο ψηφιακό κανάλι (e-commerce +46%) για την κανονικότητα του κλάδου στην αγορά.
Η συνεργασία με την λιανική (Super Markets, Υπερκαταστήματα, Φαρμακεία, Door to Door, Κέντρα Αισθητικής & Ευεξίας, Monobrands, Ξενοδοχειακά Spa) μας δίνει φτερά για το αύριο. Η αγορά μας είναι σε καλό δρόμο αρκεί να μην επαναληφθούν τα Lock Downs.
Τέλος το σημαντικότερο είναι η κλιματική αλλαγή, η ασφάλεια των καλλυντικών προϊόντων, οι νέες μέθοδοι διαχείρισης μας αποδεικνύουν πως η πράσινη ανάπτυξη αφορά τα πάντα και περιστρέφεται γύρω από βασικούς κανόνες, την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον. Αναμενόμενο είναι ότι η βιώσιμη ανάπτυξη μας αφορά άμεσα και μας ευαισθητοποιεί στην Όμορφη Βιομηχανία.
Επιπροσθέτως οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης θα ενισχύσουν και την δική μας Βιομηχανία.