Με τη χθεσινή ανακοίνωση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη συγκέντρωση που αφορά την «απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την εταιρεία DERASCO TRADING LTD, συμφερόντων ομίλου Θ. Βασιλάκη, επί των εταιρειών ΑΟΥΤΟΝΤΗΛ Π. & Ρ. ΔΑΒΑΡΗ ΑΕΒΕ και ΧΙΟΥΝΤΑΙ ΕΛΛΑΣ Π. & Ρ. ΔΑΒΑΡΗ ΑΒΕΕ», ολοκληρώνεται επί της ουσίας η αναμενόμενη από μηνών συγχώνευση της Π&Ρ Δάβαρης, εισαγωγικής εταιρείας των κορεάτικων αυτοκινήτων Hyundai και Kia, με τον όμιλο Βασιλάκη.
Η συμφωνία προβλέπει ότι το 70% της Π&Ρ Δάβαρης θα περάσει στον έλεγχο του ομίλου Βασιλάκη. Με την απόφασή της, η Επιτροπή έκρινε ότι «η συγκέντρωση, η οποία αναφέρεται πρωτίστως στη διανομή νέων επιβατικών οχημάτων, στην παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής οχημάτων, καθώς και στην πώληση ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για οχήματα, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».
Η Π&Ρ Δάβαρη ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1990 από τους Πάνο και Ρίτσα Δάβαρη. Αρχικά ανέλαβαν την αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων και ανταλλακτικών της Hyundai και αργότερα αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με την προσθήκη της αντιπροσώπευσης της επίσης κορεάτικης μάρκας Kia, η οποία ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Hyundai. Η τελευταία συμφωνία προβλέπει την ανάληψη και της διοίκησης της εταιρείας από τον όμιλο Βασιλάκη. Το 30% παραμένει στην οικογένεια Δάβαρη και ο Πάνος Δάβαρης διατηρεί τη θέση του προέδρου.
Οι διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της Π&Ρ Δάβαρη συνεχίζονται και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα εμπόδια που προέκυψαν έχουν ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό. Τα δάνεια του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη ανέρχονταν μέχρι πρότινος στα 109 εκατ. ευρώ, ενώ οι υπόλοιπες υποχρεώσεις σε προμηθευτές, εφορία, ΙΚΑ κ.ά. άγγιζαν τα 20 εκατ. ευρώ. Η προσπάθεια αναδιάρθρωσης περιλαμβάνει γενναίο κούρεμα από τις πιστώτριες τράπεζες και εξαγορά όλων των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Αν όλα πάνε καλά, τότε θα εφαρμοσθεί το δεύτερο σκέλος του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει αυστηρή αξιολόγηση του προσωπικού του εν λόγω ομίλου και έρευνα για τη βιωσιμότητα των κάθετων μονάδων που ανήκουν στις δύο εταιρείες (Hyundai και Kia). Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι οι δύο εταιρείες θα μεταφερθούν στην έδρα του ομίλου Θ. Βασιλάκη, στην οδό Βιλτανιώτη 31 στην Κηφισιά, όπου στεγάζονται όλες οι εταιρείες του Θ. Βασιλάκη. Υπενθυμίζεται πως τα εργοστάσια καταρχήν είχαν συμφωνήσει με την αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.