Στην υπογραφή μη δεσμευτικού μνημονίου συνεργασίας (MoU) έχει προχωρήσει ο όμιλος Chipita με τον ινδικό ισχυρό όμιλο Britannia, με στόχο τη δημιουργία joint venture.
Σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, οι δύο πλευρές βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων για την οριστικοποίηση συμφωνίας, η οποία στο πλαίσιο δημιουργίας της κοινοπραξίας προβλέπει και την ίδρυση μονάδας παραγωγής, με το κόστος της αρχικής επένδυσης να κυμαίνεται στα 11 εκατομμύρια δολάρια (10,4 εκατομμύρια ευρώ).
Η ισχυρή ινδική μπισκοτοβιομηχανία θα κρατήσει πιθανότατα την πλειοψηφία των μετοχών στην επιχείρηση, ενώ η νέα μονάδα αναμένεται να δημιουργηθεί δίπλα στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Britannia προσβλέποντας στη βελτιστοποίηση του κόστους της διαμεταφοράς και στην αξιοποίηση του υφιστάμενου δικτύου διανομής.
Η συνεργασία αφορά τη δημιουργία παραγωγικών μονάδων με κύριο προϊόν το κρουασάν, κάτι που αποτελεί το ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Chipita.
Από την πλευρά της, η Britannia «βλέπει» τεράστια αναπτυξιακή προοπτική μέσω αυτής της σύμπραξης καθώς, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Varun Berry, «οι κατηγορίες που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο της συμφωνίας είναι εξαιρετικά επεκτάσιμες και αποτελούν προϊόντα “γέφυρα” μεταξύ των μπισκότων, της σοκολάτας και των φρέσκων αρτοσκευασμάτων».
Ιδιαίτερα αισιόδοξος για τη δυναμική της ινδικής αγοράς εμφανίστηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Chipita Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «η ποικιλομορφία και ο νεαρός πληθυσμός της ινδικής αγοράς μας κάνουν πολύ αισιόδοξους για την ανάπτυξη στη συγκεκριμένη αγορά», προσθέτοντας επίσης ότι η φιλοσοφία του ομίλου για τις αγορές εκτός Ευρώπης είναι να δραστηριοποιείται μέσω κοινοπραξιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναπτυξιακή τάση στην κατηγορία των σνακ αποτυπώνεται και σε πρόσφατη έκθεση Euromonitor, σύμφωνα με την οποία τα αλμυρά σνακ στην Ινδία αναμένεται να εμφανίσουν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 12% έως το 2020, με τις πωλήσεις να φθάνουν 445 δισ. ρουπίες.
Υπενθυμίζεται ότι η Chipita δραστηριοποιείται ήδη στην Ινδία διατηρώντας εργοστάσιο πραλίνας στην περιοχή της Μουμπάι.
Διεθνής παρουσία
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι τα διεθνή σχέδια της Chipita περιλαμβάνουν για φέτος και την έναρξη της λειτουργίας της δεύτερης επέκτασης της μονάδας στην Πολωνία (η οποία ξεκίνησε το 2016), ενώ παράλληλα η εταιρεία προχωρά στην κατασκευή εργοστασίου και στη Σλοβακία, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2019. Μέσα από την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας στην Πολωνία, η Chipita επιδιώκει να καλύψει την αυξημένη ζήτηση στην τοπική αγορά, αλλά και στην αγορά της Γερμανίας.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι την περσινή χρονιά η Chipita προχώρησε στη δημιουργία κοινοπραξίας με την εταιρεία Munchy’s για την κατασκευή εργοστασίου στη Μαλαισία.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος Chipita διαθέτει 11 εργοστάσια σε Βουλγαρία, Ελλάδα, Ινδία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία και Τουρκία, λειτουργώντας 38 γραμμές παραγωγής.
Επίσης, διαθέτει έξι εργοστάσια και 28 γραμμές παραγωγής σε Αίγυπτο και Σαουδική Αραβία όπου δραστηριοποιείται μέσω στρατηγικών συνεργασιών.
Όσον αφορά την πορεία των μεγεθών του ομίλου της Chipita, υπολογίζεται ότι εμφάνισαν το 2016 ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 18% έως 20%. Σύμφωνα με τα στοιχεία του δημοσιευμένου ισολογισμού το 2015 οι συνολικές δραστηριότητες απέφεραν έσοδα της τάξης των 389 εκατ. ευρώ.