Σε δύο αναπτυσσόμενους τομείς με αμυντικά χαρακτηριστικά, την αγορά παιδικών υποδημάτων και την αγορά καλλυντικών, ενισχύει την επιχειρηματική της δράση η αλυσίδα πολυκαταστημάτων attica, οι επιδόσεις της οποίας διατηρούνται θετικές παρά το περιβάλλον αβεβαιότητας στο λιανεμπόριο, που αποτυπώνεται στη «μουδιασμένη» συμπεριφορά των καταναλωτών κατά τις πρώτες ημέρες της περιόδου των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Ειδικότερα, στο προσεχές διάστημα αναμένεται να ενεργοποιηθεί e-shop μέσω του οποίου οι καταναλωτές θα είναι σε θέση να αποκτούν όλα τα επώνυμα προϊόντα καλλυντικών γνωστών οίκων που διαθέτει η Aττικά Πολυκαταστήματα. Η νέα επένδυση, εν πολλοίς αναμενόμενη από έναν ισχυρό παίκτη του λιανεμπορίου σε μια εποχή ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, φέρεται να είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των μετόχων της Αττικά Πολυκαταστήματα με τον Δημοσθένη Μπούμη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Cosmobrands, μέσω της οποίας αναπτύσσονται τα Carelab by attica.
H Cosmobrands συνεργάζεται με μεγάλο αριθμό οίκων της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού και επιδιώκει τη σύναψη νέων αποκλειστικών συνεργασιών με στόχο να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για αύξηση των μεγεθών της (το 2015 εμφάνισε πωλήσεις 3,58 εκατ. ευρώ με μικτά κέρδη 1,08 εκατ. ευρώ). Το Carelab by attica που αναπτύσσει συνέργειες με το τμήμα καλλυντικών επιλεκτικής διανομής των πολυκαταστημάτων, διαθέτει ήδη e-shop, αλλά πλέον αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του μέσω του νέου εγχειρήματος, του atticabeauty.com.
Εν τω μεταξύ το τελευταίο διάστημα τα στελέχη της Αττικά Πολυκαταστήματα εστιάζουν το ενδιαφέρον τους και στον σχεδιασμό του νέου τμήματος παιδικών υποδημάτων, το οποίο θα αναπτύσσει πλέον αυτόνομα η εταιρεία (μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο shop in shop ήταν ευθύνη της Nak). Από την επόμενη σεζόν το νέο concept παιδικών υποδημάτων σχεδιάζεται να υιοθετηθεί σταδιακά από όλα τα πολυκαταστήματα του δικτύου, ενώ παράλληλα δημιουργούνται προϋποθέσεις για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου σημάτων που διαθέτει σήμερα.
Σημειώνεται ότι οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας παραμένουν θετικές, καταδεικνύοντας ότι αποδίδει η στρατηγική της διοίκησης για: συνεχή διερεύνηση της διεθνούς αγοράς με στόχο τον εμπλουτισμό του portfolio με νέα brands, επένδυση στους ανθρώπους, οικοδόμηση σχέσεων με τους καταναλωτές και ανάπτυξη πλεονεκτημάτων σε τομείς της αγοράς όπου κατευθύνεται η ζήτηση.
Οι επιδόσεις
Είναι ενδεικτικό ότι στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου η εταιρεία απολαμβάνει μια μέση αύξηση πωλήσεων 7% στα πολυκαταστήματα του δικτύου της, με τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης να υπεραποδίδουν έναντι αυτών της Αθήνας. Ειδικότερα, στο attica του City Link, στο κέντρο της Αθήνας, οι πωλήσεις καταγράφουν αύξηση 3% από την αρχή του έτους. Στο 11% διαμορφώνεται η αύξηση των πωλήσεων του Golden attica στο Golden Hall, ενώ με διψήφιο ρυθμό αναπτύσσονται οι πωλήσεις των attica στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos (12%) και στην οδό Τσιμισκή (11%). Υπενθυμίζεται ότι στο α’ εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις στο δίκτυο σημείωσαν αύξηση 6,5%.
Η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων πάντως δεν άρχισε καλά, καθώς το επιτελείο της Αττικά Πολυκαταστήματα καταγράφει επιβράδυνση των πωλήσεων κατά την τελευταία εβδομάδα (από 1/11), της τάξης του 5% στα καταστήματα attica της Αθήνας, ενώ σταθεροποιητικά κινούνται οι πωλήσεις στα attica της συμπρωτεύουσας. Η διοίκηση της εταιρείας φέρεται να παρακολουθεί στενά τις τάσεις στην αγορά προσβλέποντας σε βελτίωση στο επόμενο διάστημα. Εξάλλου, μεσούσης της διαδικασίας αξιολόγησης για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, οι ανησυχίες των πολιτών για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τα εισοδήματά τους, έχουν αντίκτυπο στην καταναλωτική τους συμπεριφορά. Στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα, ωστόσο, πιθανολογείται βελτίωση του κλίματος.