Βόρεια Ελλάδα: Συμφωνίες με ιδιοκτήτες ακινήτων
Μπορεί το ενδιαφέρον της για την Καρυπίδης να μη μετουσιώθηκε σε εξαγορά, ωστόσο η Market In δείχνει αποφασισμένη να αξιοποιήσει σημεία του δικτύου τής υπό κατάρρευση βορειοελλαδικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ προχωρώντας σε απευθείας συμφωνίες με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Ενδεικτική των διαθέσεων της Market In να πάρει την… πάνω βόλτα είναι οι κινήσεις που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία στη Μαγνησία, όπου τους τελευταίους μήνες έχει ανοίξει τρία καταστήματα, ένα στον Βόλο, ένα στον Αλμυρό Βόλου και ένα στη Νέα Ιωνία Βόλου, όλα σε σημεία του πρώην δικτύου Καρυπίδης (πρώην Αρβανιτίδης).
Μόνο η αρχή…
Παρότι επισήμως συνεχίζονται οι διαψεύσεις, οι πληροφορίες από τη Θεσσαλονίκη επιμένουν ότι η Μαγνησία, που μέχρι σήμερα αποτελεί τη βορειότερη γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησης της αλυσίδας, είναι μόνο η αρχή στο σχέδιο του επικεφαλής των Market In Θωμά Ράμμου για είσοδο στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, που επιβεβαιώνουν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, η Market In έχει έρθει σε συμφωνίες ή προσυμφωνίες με ιδιοκτήτες για τουλάχιστον δέκα σημεία της Καρυπίδης στη Θεσσαλονίκη (Περαία, Χορτιάτης, Τούμπα κ.α.), ενώ ανάλογες κινήσεις γίνονται σε Κοζάνη, Γιάννινα, Πέλλα και αλλού. Να σημειωθεί ότι και η Μασούτης έχει ανοίξει κατάστημα σε σημείο που βρισκόταν η Καρυπίδης (στην Τούμπα), ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι αναλόγως κινείται και η AB Βασιλόπουλος.
Υπενθυμίζεται ότι πριν ναυαγήσουν οι συζητήσεις με την Καρυπίδης, με την οποία υπήρχε συνεργασία σε επίπεδο τροφοδοσίας προϊόντων, πηγές της Market In είχαν αναφέρει στη «Ν» ότι το ενδιαφέρον ήταν επικεντρωμένο αρχικά στα 43 από τα συνολικά 130 καταστήματα της Καρυπίδης, με στόχο να φθάσει σταδιακά στα 80 – αριθμοί που μπορεί να είναι επίσης ενδεικτικοί των διαθέσεων της αλυσίδας.
Νέες ισορροπίες
Σε κάθε περίπτωση η είσοδος ενός ακόμα νέου παίκτη στο λιανεμπόριο της Βόρειας Ελλάδας, καθώς ήδη ξεκίνησε να δραστηριοποιείται η Σκλαβενίτης σε μεγάλο μέρος του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, θα δημιουργήσει νέα δεδομένα, επιτείνοντας τις πιέσεις στις υφιστάμενες αλυσίδες, σε μία ούτως ή άλλως πολύ δύσκολη περίοδο για την αγορά.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τα Market In, που διατηρούν πλέον πάνω από 140 καταστήματα, με παρουσία κυρίως σε Αττική αλλά και σε Στερεά, Πελοπόννησο, Δυτική Ελλάδα και προσφάτως σε Μαγνησία, έκλεισαν τη χρήση του 2015 με τζίρο 186 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 261 χιλ. ευρώ.
Πηγή: naftemporiki.gr