Συνέντευξη στον Σπύρο Κτενά
Η πανδημία έκανε σαφές ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι προαπαιτούμενο για κάθε εταιρεία που προσπαθεί να επιβιώσει στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο της τεχνολογίας και της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Μία από τις ελληνικές εταιρείες Πληροφορικής που πρώτη ανέδειξε την ανάγκη μετασχηματισμού των επιχειρησιακών διαδικασιών είναι η Mobile Technology.
«Από το 2003 που ξεκινήσαμε μέχρι σήμερα, αναζητάμε καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις που αυξάνουν την παραγωγικότητα» δηλώνει στους New Times ο COO της εταιρείας, κ. Ανδρέας Ζερβός προσθέτοντας «όπως το 2006 είμασταν από τους πρώτους που προωθήσαμε στην ελληνική αγορά το RFID και τα συστήματα διαχείρισης φωνητικών εντολών (voice picking), έτσι και τώρα η Mobile Technology είναι η πρώτη και μοναδική εταιρεία που ασχολείται με τα ανθρωποειδή ρομπότ στη χώρα μας. Υπάρχει εξειδικευμένο Τμήμα στην εταιρεία μας για αυτό τον σκοπό, ενώ σύντομα θα επεκταθούμε και στα συστήματα ρομποτικής για χρήση στις αποθήκες».
Πράγματι, η Mobile Technology τα τελευταία χρόνια ήρθε συχνά στο προσκήνιο με τα ανθρωποειδή ρομπότ Pepper και ΝΑΟ, τα οποία αξιοποιούνται για την υποδοχή και ενημέρωση του κοινού, την προώθηση προϊόντων κ.ο.κ. με τη βοήθεια των εφαρμογών λογισμικού που αναπτύσσει η εταιρεία. Ήδη ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, τα supermarket ΑΒ Βασιλόπουλος, το ερευνητικό εργαστήρι Consert του Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής κ.α. έχουν συνεργαστεί με τη Mobile Technology, ενώ υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και από τον κλάδο της υγείας και της εκπαίδευσης. Η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι τα ανθρωποειδή έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα στη θεραπεία και αποκατάσταση των ασθενών, στη φροντίδα ηλικιωμένων, στη διδασκαλία παιδιών με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος κ.ο.κ. καθώς επιδρούν θετικά στην ψυχολογία τους.
Παράλληλα, όμως, η Mobile Technology συνεχίζει να πρωταγωνιστεί και στον κλάδο των logistics, από όπου και ξεκίνησε. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η λύση Click & Collect που απελευθερώνει το Last Mile Delivery και προσφέρει στον καταναλωτή μία ακόμα επιλογή, αυτή τη φορά για self-service παραλαβή δεμάτων και μάλιστα 24/7. Για την υλοποίηση αυτής της πολυσυζητημένης λύσης χρειάζονται ειδικά διαμορφωμένες θυρίδες ασφαλείας και λογισμικό, τα οποία μέσω της Mobile Technology διατίθενται πλέον και στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα εγκατάστασης θυρίδων σε επιλεγμένα σημεία της Αττικής για λογαριασμό της ACS, ενώ υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από εταιρείες supermarket, ρούχων, ηλεκτρονικών ειδών, αλλά και Δήμων.
Μία ακόμα πρωτοποριακή λύση που προώθησε η εταιρεία ήταν οι ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιού που απευθύνονται αποκλειστικά στα καταστήματα λιανικής και τα μεταμορφώνουν σε phygital χώρους εξυπηρέτησης, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή. Το φυσικό κατάστημα του pharmacy295 στην Κηφισιά είναι το πρώτο τέτοιο έργο που υλοποίησε η Mobile Technology και μάλιστα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η συγκεκριμένη λύση δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να πλησιάσει με το κινητό του την ετικέτα του προϊόντος που τον ενδιαφέρει και αποκτήσει πρόσβαση σε αναλυτικές πληροφορίες μέσω της ιστοσελίδας του καταστήματος. Επιπρόσθετα, οι τιμές στα ράφια ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο, χωρίς λάθη και δίχως να απασχολείται το προσωπικό της επιχείρησης.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της λιανικής είναι μεγάλο στοίχημα για εμάς, για αυτό φροντίζουμε πάντα να προτείνουμε στους πελάτες μας τις πλέον προηγμένες λύσεις διεθνώς. Με το πέρας της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα, πιστεύουμε ότι τα φυσικά καταστήματα λιανικής στη χώρα μας θα επιταχύνουν την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών για τη βιωσιμότητά τους και όχι απλά για να παραμείνουν ανταγωνιστικά, όπως ίσχυε πριν κάποια χρόνια», αναφέρει ο κ. Α. Ζερβός.
Για τη Mobile Technology, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αποδειχτεί ο καλύτερος σύμμαχος. Αρχικά η εταιρεία διέθετε εξοπλισμό και εξειδικευμένες λύσεις για την εφοδιαστική αλυσίδα, δηλαδή για την αποθήκη, την τιμολόγηση επί αυτοκινήτου, το Proof of delivery κ.ο.κ. Η στρατηγική επιλογή της όμως να δώσει έμφαση στην τεχνική υποστήριξη όλων των προϊόντων και λύσεων που διαθέτει, έκανε τη διαφορά και μάλιστα, στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Επενδύοντας στην εκπαίδευση του προσωπικού της, η εταιρεία απέκτησε πιστοποιημένη τεχνογνωσία που της επιτρέπει να παρέχει πανελλαδική τεχνική κάλυψη. Υπηρεσίες που παρέχει σε σχεδόν 3.600 επιχειρήσεις και μεταξύ αυτών, το 60% των 300 μεγαλύτερων επιχειρήσεων της χώρας