Διατήρηση της εικόνας των μεγεθών προσδοκά για τη φετινή χρήση η διοίκηση της Mondelez Ελλάς, θυγατρική του ομίλου Mondelez International, ενώ εκφράζει ικανοποίηση για την πορεία της περσινής χρήσης, αποδίδοντας τις πιέσεις που δέχτηκαν τα έσοδα στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εγχώρια οικονομία.
(naftemporiki.gr)
Προς αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία έχει ήδη βάλει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο του κόστους λειτουργίας, που έχει ως στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, ούτως ώστε να είναι σε θέση να διατηρήσει το υψηλό μερίδιο αγοράς που κατέχει. Επίσης, όπως επισημαίνει η διοίκηση, «η σχετική αστάθεια στη συγκεκριμένη αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η εταιρεία, μας εξαναγκάζει να κινηθούμε με αργά και προσεκτικά βήματα, ώστε να μειωθούν τυχόν αρνητικά αποτελέσματα κυρίως λόγω της μεγάλης αδυναμίας αριθμού πελατών για έγκαιρη αποπληρωμή των ανοικτών τους υπολοίπων. Στόχος μας θα είναι η διατήρηση του κύκλου εργασιών της εταιρείας, καθώς και η ταυτόχρονη μείωση των συνολικών εξόδων λειτουργίας της».
Ωστόσο, η εταιρεία εμφανίζεται θωρακισμένη έναντι ενδεχόμενων πιστωτικών κινδύνων, καθώς εφαρμόζει διαδικασίες συνεχούς επαναξιολόγησης των πελατών της με σκοπό την ελαχιστοποίηση των επισφαλειών. Παράλληλα, η εταιρεία έχει συνάψει ασφαλιστήριο συμβόλαιο για την κάλυψη σημαντικού μέρους απαιτήσεων που προκύπτουν από τις χονδρικές πωλήσεις. Επιπλέον παρέχονται κίνητρα στους πελάτες για προπληρωμή των τιμολογίων, όπως εκπτώσεις.
Σχετικά με την πορεία της περσινής χρονιάς, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης της εταιρείας, το 2015 τα έσοδα υποχώρησαν στα 152,3 εκατ. ευρώ έναντι 187,9 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στο ποσό των 26,7 εκατ. ευρώ έναντι 33,1 εκατ. ευρώ το 2014. Σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας, η περσινή χρήση έκλεισε στα 4,6 εκατ. ευρώ έναντι 5,5 εκατ. ευρώ το 2014.
Σημειώνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή των κερδών της χρήσης και του «υπόλοιπου κερδών εις νέον των προηγούμενων χρήσεων», συνολικού ποσού 9.016.623 ευρώ, ως μερίσματος στους μετόχους.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε την 1η Ιουλίου 2015 την πώληση του κλάδου καφέ «Jacobs» στην εταιρεία Douwe Egberts παγκοσμίως, στο πλαίσιο της απόφασης της μεταβίβασης του σήματος της θυγατρικής εταιρείας Mondelez International. Οι καθαρές πωλήσεις που αφορούν τον κλάδο καφέ στην ελληνική θυγατρική που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015 ανέρχονται σε 11,7 εκατ. ευρώ και το μικτό κέρδος σε 4,8 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 21,1 εκατ. ευρώ και μικτό κέρδος 14,3 εκατ. ευρώ το 2014.
Σημειώνεται ότι μετά την απόσχιση του κλάδου καφέ, η εταιρεία στο εξής δραστηριοποιείται στον τομέα των τροφίμων (σοκολατοειδή, μπισκότα, τσίκλες και τυρί), υποστηρίζοντας τα brand names Lacta, Παυλίδης Υγείας, τσίκλες Trident και Dentyne, Merenda, καραμέλες Halls, Philadelphia, Oreo κ.λπ.