Επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ προβλέπονται στον σχεδιασμό της Nestle Ελλάς για το νέο έτος, ωστόσο την παράσταση για τη νέα χρονιά «κλέβει» η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον καφέ, που δεν θα αφήσει ανεπηρέαστα τα μεγέθη της εταιρείας.
Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε χθες η εταιρεία, στο πλαίσιο εκδήλωσης για τον απολογισμό των δράσεων του 2016, τη φετινή χρονιά επενδύθηκαν κεφάλαια 10 εκατ. ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων αφορούσε στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού στη μονάδα καφέ στα Οινόφυτα, επένδυση ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, η οποία έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2017.
Συνολικά το νέο έτος ο επενδυτικός σχεδιασμός της Nestle, που πέρα από το εργοστάσιο στα Οινόφυτα θα περιλαμβάνει κι άλλες δράσεις, αναμένεται να ανέλθει σε 8 εκατ. ευρώ.
Σημαντική εξέλιξη που αναμένεται να επηρεάσει την πορεία των μεγεθών της εταιρείας το 2017 αποτελεί η αύξηση από 1ης Ιανουαρίου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), με γνώμονα και το γεγονός ότι το 50% του τζίρου της εταιρείας αφορά τον καφέ.
Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της εταιρείας, «η αύξηση του ΦΠΑ στο 24% από τον Ιούλιο σε συνδυασμό με το επικείμενο ειδικό τέλος κατανάλωσης από την αρχή του 2017 προκαλούν μια μεγάλη επιβάρυνση για τη βιομηχανία, η οποία δεν θα είναι σε θέση να απορροφήσει όλο το ύψος των αυξήσεων. Ως εκ τούτου αναμένεται ανατίμηση στο ράφι της τάξεως του 25%-30% στον καφέ (ανάλογα με την ποικιλία/συσκευασία κ.λπ.). Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει την ήδη βεβαρημένη εικόνα της κατανάλωσης».
Πάντως, ο στόχος της εταιρείας είναι ακόμα και στις νέες συνθήκες της αγοράς να θωρακίσει τα ηγετικά μερίδια που κατέχει στον κλάδο και όπως επισήμαιναν τα ίδια στελέχη, «η πολιτική της εταιρείας κινείται πάντα γύρω από τον άξονα της διατήρησης των ισχυρών μαρκών μας».
Ως προς τις γενικότερες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, η Nestle, διατηρώντας αυστηρή πολιτική πιστώσεων και εφαρμόζοντας «κόφτη» στον βαθμό που οι οφειλές αγγίξουν το πλαφόν που έχει τεθεί, περιορίζει ενδεχόμενες ζημιές από επισφαλείς συνεργασίες. Όσον αφορά τη Μαρινόπουλος, τα στελέχη της Nestle ανέφεραν ότι «το “άνοιγμα” της αλυσίδας προς την εταιρεία είναι μεγάλο, δεδομένου και του μεγέθους της Nestle, αλλά διαχειρίσιμο».
Σχετικά με τη δημιουργία της Froneri, της νέας κοινοπραξίας της Nestle και της R&R στον τομέα του παγωτού, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της και στην Ελλάδα, οι προσδοκίες της εταιρείας είναι ότι θα «ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στον κλάδο».
Ως προς τις ενέργειες που εντάσσονται στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, πεδίο στο οποίο η ελληνική θυγατρική του ελβετικού πολυεθνικού ομίλου έχει ιδιαίτερες αποδόσεις, τονίστηκε μεταξύ άλλων ότι οι δωρεές προϊόντων της τελευταίας τριετίας μεταφράζονται σε αγοραστική αξία της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2015 η εταιρεία εμφάνισε έσοδα της τάξεως των 365 εκατ. ευρώ και καθαρά αποτελέσματα 7,5 εκατ. ευρώ.