Η επιτυχής εκτέλεση του επιχειρηματικού σχεδίου του Ομίλου Σαράντη και η περαιτέρω ενίσχυση της εύρωστης οικονομικής του θέσης χαρακτηρίζουν τις επιδόσεις του κατά το 2015, παρά το δυσχερές επιχειρηματικό περιβάλλον.
Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, ο όμιλος συνεχίζει να παρουσιάζει διψήφιο ποσοστό αύξησης τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και στην κερδοφορία, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της διοίκησης. Τα περιθώρια κέρδους ενισχύθηκαν, η καθαρή ταμειακή θέση διατηρήθηκε και το λειτουργικό κεφάλαιο κίνησης βελτιώθηκε, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα την συνέπεια και την επιτυχία των στρατηγικών επιλογών της διοίκησης του Ομίλου.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου κατά το 2015 ανήλθαν σε € 278,76 εκ. ευρώ συγκριτικά με € 248,44 εκ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση κατά 12,21%, η οποία τροφοδοτήθηκε τόσο από οργανική ανάπτυξη όσο και από νέες προσθήκες στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο του Ομίλου.
Σημαντική ανάπτυξη επέδειξαν τόσο η Ελλάδα, όσο και οι ξένες χώρες του Ομίλου. Η Ελλάδα, παρουσίασε αξιοσημείωτη άνοδο πωλήσεων της τάξης του 15,33% στα €102,56 εκ., απόδοση εντυπωσιακή συγκριτικά με την τάση του δείκτη του λιανικού εμπορίου.
Οι ξένες χώρες που αντιπροσωπεύουν 63,21% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 10,46% στα €176,20 εκ.
Στα πλαίσια της προσπάθειας αύξησης των μεριδίων αγοράς του και διατήρησης του ανταγωνιστικού του πλεονεκτήματος, ο Όμιλος, μεταξύ άλλων, έχει υιοθετήσει πιο έντονη πολιτική παροχών προς το εμπόριο και κατ’ επέκταση προς τον καταναλωτή. Ως αποτέλεσμα, το περιθώριο μεικτού κέρδους του Ομίλου είναι μειωμένο στα 47,53% έναντι 48,55% σε σύγκριση με πέρυσι.
Παρόλα αυτά, η αύξηση των πωλήσεων σε συνδυασμό με την αποτελεσματική διαχείριση των λειτουργικών δαπανών, οδήγησε σε σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας.
Αναλυτικότερα τα δημοσιευμένα μεγέθη:
-Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 16,07% στα €29,77 εκ. από €25,64 εκ. και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στα 10,68% από 10,32% το 2014.
-Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €26,04 εκ. από €22,05 εκ. το 2014, αυξημένα κατά 18,12% και το περιθώριο ΕΒΙΤ ανήλθε σε 9,34% από 8,87% πέρυσι.
-Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) αυξήθηκαν κατά 12,44% στα €24,16 εκ. από €21,49 εκ. και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 8,67% από 8,65% το 2014.
-Τα Καθαρά Κέρδη σημείωσαν άνοδο κατά 15,39% σε €19,78 εκ. από €17,14 εκ., και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 7,10% από 6,90% το 2014.
Η διοίκηση του Ομίλου είναι αφοσιωμένη στο επενδυτικό της πλάνο το οποίο προσδοκεί να επιφέρει περαιτέρω ανάπτυξη και να δημιουργήσει πρόσθετη αξία στους μετόχους του.
Κατά την διάρκεια του 2015, ο Όμιλος Σαράντη έχει προβεί σε πληρωμή μερίσματος ποσού 5,15 εκ. ευρώ και έχει ολοκληρώσει την εξαγορά του σήματος ΑVA στην Ελλάδα κόστους 3,5 εκ. ευρώ, καθώς και την εξαγορά της πολωνικής εταιρείας POLIPAK κόστους 4,5 εκ. ευρώ. Στο τέλος του 2015, ο Όμιλος Σαράντη έχει καθαρή θετική ταμειακή θέση ύψους €7,20 εκ. Επιπλέον, το λειτουργικό κεφάλαιο κίνησης ως προς τις πωλήσεις έχει βελτιωθεί περαιτέρω ως αποτέλεσμα αυστηρότερης πολιτικής πιστωτικού ελέγχου.
Το 2015, παρά τις δυσκολίες του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο Όμιλος έχει πετύχει σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες.
Όπως πάντα, η στρατηγική του Ομίλου παραμένει επικεντρωμένη στην ανανέωση και στον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου σε όλες τις χώρες του, καθώς και στο επενδυτικό της πλάνο εξαγορών προστιθέμενης αξίας ικανών να επιφέρουν υψηλές αποδόσεις, να διευρύνουν τα περιθώρια κέρδους και να προσφέρουν συνέργειες.
Η διοίκηση του Ομίλου ατενίζει με αισιοδοξία το 2016, παρά τις όποιες προκλήσεις, καθώς ο Όμιλος έχει ισχυροποιήσει περαιτέρω την θέση του στη αγορά και είναι κατάλληλα τοποθετημένος για περαιτέρω αύξηση των μεριδίων αγοράς του καθώς και για την αξιοποίηση ευκαιριών που θα του προσδώσουν επιπλέον αξία.
Το προφίλ και η ιστορία του ομίλου Σαράντη
Ο ΟΜΙΛΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗ, μία από τις ηγετικές εταιρείες στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων, ιδρύθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1930. Από το 1956 και μέχρι σήμερα, ο Όμιλος εδρεύει στην Αθήνα.
Από την αρχή της μακρόχρονης πορείας του, ο Όμιλος Σαράντη προσφέρει προϊόντα καθημερινής χρήσης και υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές, πάντα με σεβασμό στην κοινωνία και το περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο, ο Όμιλος εδραιώνεται, αναπτύσσεται και κατορθώνει να προσφέρει προστιθέμενη αξία σε καταναλωτές, πελάτες, προμηθευτές, μετόχους και εργαζόμενους.
Η δραστηριότητά μας επικεντρώνεται στους κλάδους καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας και περιποίησης, προϊόντων οικιακής χρήσης, καθώς και προϊόντων υγείας και φροντίδας. Σε κάθε κατηγορία διαθέτουμε προϊόντα υψηλής αναγνωρισιμότητας, που συχνά βρίσκονται στην κορυφή της προτίμησης των καταναλωτών.
Η διεθνής παρουσία του Ομίλου έχει να επιδείξει εννέα θυγατρικές εταιρείες σε χώρες της Ευρώπης – Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουγγαρία, Π.Γ.Δ.Μ., Βοσνία, Πορτογαλία – και εξαγωγές σε περισσότερες από 35 χώρες.
Η ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε., η μητρική εταιρεία του Ομίλου, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών της Αθήνας από το 1994. Επιπλέον, η μητρική εταιρεία έχει συνάψει κοινοπραξία με την εταιρεία ESTEE LAUDER HELLAS για την διανομή προϊόντων της ESTEE LAUDER σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Μήνυμα προέδρου
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε. κ. Γρηγόρης Σαράντης, σε δήλωση του που έχει αναρτηθεί στην εταιρική ιστοσελίδα, αναφέρει:
Όλα αυτά τα χρόνια, ο Όμιλος Σαράντη προσφέρει υψηλής ποιότητας προϊόντα για τις καθημερινές ανάγκες ενός απαιτητικού αγοραστικού κοινού, σε ένα όλο και περισσότερο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Σήμερα, έχουμε καταφέρει πολλά από τα προϊόντα μας να είναι πρώτα στις προτιμήσεις εκατομμυρίων καταναλωτών και να αποτελούν σημείο αναφοράς στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε.
Το ανθρώπινο δυναμικό του Ομίλου αποτελεί την κινητήρια δύναμη για όλες μας τις δραστηριότητες και αναμφισβήτητα αντιπροσωπεύει την πιο σημαντική μας επένδυση. Μαζί, μοιραζόμαστε το όραμα, τη στρατηγική και τους στόχους, και λειτουργούμε σε καθημερινή βάση, μένοντας πιστοί στις αξίες μιας εταιρείας που όσο δυναμικά και αν αναπτύσσεται, διατηρεί πάντα τα “οικογενειακά” χαρακτηριστικά της.
Η έρευνα, η καινοτομία, η φιλοσοφία μας για υψηλή ποιότητα σε προσιτές τιμές, ο σεβασμός στον άνθρωπο και η υιοθέτηση πρακτικών κοινωνικής ευθύνης και μεθόδων παραγωγής φιλικών προς το περιβάλλον, προσδιορίζουν τα προϊόντα μας και παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην εξέλιξη και ανάπτυξη του Ομίλου.
Παράλληλα, οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει με τους συνεργάτες και προμηθευτές μας, τους μετόχους μας και κατά κύριο λόγο με τους καταναλωτές, αποτελούν για τον Όμιλο Σαράντη την πιο σημαντική εγγύηση για ένα μέλλον βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής προσφοράς.
Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της εταιρίας και Διευθύνων Σύμβουλος (Εκτελεστικό Μέλος), είναι ο κ. Κυριάκος Σαράντης (φωτό).
Κλάδοι Δραστηριότητας
Στον Όμιλο Σαράντη, τα προϊόντα που παράγουμε και αντιπροσωπεύουμε ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες:
Καλλυντικά Ευρείας Διανομής (είδη προσωπικής περιποίησης και φροντίδας)
Προϊόντα Οικιακής Χρήσης και Επαγγελματικής χρήσης
Προϊόντα Υγείας & Φροντίδας, (βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής, διαγνωστικά, καλλυντικά φαρμακείου)
Καλλυντικά επιλεκτικής διανομής (επώνυμα αρώματα, κρέμες περιποίησης, μακιγιάζ)
Οι δύο πρώτες κατηγορίες αποτελούν τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του Ομίλου, αφού αντιπροσωπεύουν το 90% περίπου του συνόλου των πωλήσεων. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των προϊόντων είναι ιδιοπαραγόμενα στις δύο κύριες παραγωγικές μονάδες του Ομίλου σε Ελλάδα και Πολωνία.
Το χαρτοφυλάκιο του Ομίλου Σαράντη διαθέτει πάνω από 80 εμπορικά σήματα. Μάρκες με υψηλή αναγνωρισιμότητα που παράγονται από την εταιρεία μας, όπως οι SANITAS, FINO, JAN NIEZBEDNY, BIOTEN, CARROTEN, ELMIPLANT, KOLASTYNA, ORZENE , STR8, BU, C-THRU, PROSAR, ΤΕΖΑ, PYROX, CAMEL, AFROSO, και ΤΡΥΛET, αποτελούν σημείο αναφοράς στις αντίστοιχες προϊοντικές τους κατηγορίες.
Παράλληλα, μέσω συμφωνιών αποκλειστικής διανομής, ο Όμιλος αντιπροσωπεύει και μία σημαντική σειρά από επώνυμα brands με διεθνώς αναγνωρίσιμα προϊόντα, όπως JOHNSON & JOHNSON, ADIDAS, PLAYBOY, COPPERTONE, DENIM, VAPONA, και COLOR CATCHER.
Στην κατηγορία Προϊόντων Υγείας & Φροντίδας, ο Όμιλος παράγει και αντιπροσωπεύει κορυφαίες μάρκες στο χώρο των βιταμινών, συμπληρωμάτων διατροφής, διαγνωστικών και καλλυντικών φαρμακείου. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις SOLENE, LANES, CLEARBLUE.
Τέλος, η κατηγορία Καλλυντικών Επιλεκτικής Διανομής προσθέτει στην γκάμα προϊόντων του Ομίλου ισχυρά ονόματα από γνωστούς διεθνής οίκους αρωμάτων, καθώς και εξειδικευμένα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, ανάμεσά τους τα LA PRAIRIE, PRADA, NINA RICCI, CARTIER, CAROLINA HERRERA, TRUSSARDI, και PUPA.