Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα, φόβο και αδυναμία οράματος, η ενίσχυση του εταιρικού αλλά και προσωπικού brand κρίνεται απαραίτητη σαν στρατηγική επικοινωνίας μιας επιχείρησης.
Σύμφωνα με έρευνα οι καταναλωτές έχουν 82% πιθανότητες να εμπιστεύονται μια εταιρεία, ένα brand αν ο ιδιοκτήτης ή ο CEOτης επικοινωνεί και δραστηριοποιείται παράλληλα με την επικοινωνία που έχει αποφασίσει για την εταιρεία του. Η εμπιστοσύνη, η ανθρώπινη διά δράση φαίνεται ότι είναι η πιο σοβαρή επένδυση σήμερα.
Η σύγχρονη στρατηγική επικοινωνίας αξιοποιεί και επενδύει στο story telling, που μέσα από ιστορίες ανθρώπινες χτίζει εταιρικό και προσωπικό brand.
Επιτυχημένοι επιχειρηματίες αφηγούνται την ιστορία τους ακόμα και σε διαφημιστικά τηλεοπτικά μηνύματα και μέσα ακόμα και από την τονικότητα της φωνής τους σχηματίζουν εικόνες στον καταναλωτή για τον χαρακτήρα τους, τις φιλοδοξίες τους και την αγάπη για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους που μοιράζονται με τους εργαζομένους τους.
Και όλο αυτό εξηγείται νευρολογικά, καθώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος θεωρείται ότι κατά 22 φορές πιο πιθανά θυμάται ιστορίες παρά γεγονότα.
Το χτίσιμο του εταιρικού όπως και του προσωπικού brand οφείλουν να συμβαδίζουν, να αλληλοσυμπληρώνονται και να έχουν συνέχεια και συνέπεια. Η σωστή εικόνα κερδίζεται δύσκολα με επένδυση σε χρόνο και χρήμα και καταστρέφεται εύκολα με μια λανθασμένη τακτική. Το έχουμε παρακολουθήσει να συμβαίνει στην πολιτική , στον χώρο του θεάματος και φυσικά σε επιχειρήσεις. Καταξιωμένα brand να καταρρίπτονται από μια λάθος ανάρτηση ή απάντηση στα social media, από μια παράλειψη ενός υπαλλήλου να απαντήσει, σε μια εποχή που με τη χρήση των social media η πληροφορία και η κριτική μεταφέρονται και πολλαπλασιάζονται με εκπληκτική ταχύτητα.
Το brand εταιρικό και προσωπικό «δημιουργεί» υπόσχεση που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να συνεργαστούν μαζί σας, εμπεριέχει όραμα, αξίες, αποστολή, μοναδικότητα, οφείλουμε να μην το αφήνουμε στην Τύχη και να το παρακολουθούμε να καθημερινά μαζί με τους ειδικούς της επικοινωνίας σε Marketing και Human Resources.
(*) H κυρία Mαρία Θεμελή είναι Owner & Founder της φερώνυμης εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας.