Στην πρώτη θέση μεταξύ των εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτου και σε μία από τις καλύτερες θέσεις της λίστας Diamonds of the Greek Economy 2020 ανεξαρτήτως κλάδου επιχειρηματικής δραστηριότητας βρέθηκε η Toyota Hellas ΑΒΕΕ, που με ιδιαίτερη επιτυχία διευθύνεται από τον κ. Άρη Αραβανή. Αυτό προκύπτει από τα συμπεράσματα της πανελλαδικής έρευνας της New Times η οποία στηρίχθηκε στα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία των 10.000 σημαντικότερων (βάσει κύκλου εργασιών 2018) εν Ελλάδι επιχειρήσεων. Σύμφωνα με αυτά, τα καθαρά κέρδη της επιχείρησης αυξήθηκαν κατά 41% από 12,27 εκατ. ευρώ το 2017 σε 17,28 εκατ. ευρώ το 2018. Αντιστοίχως ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης αυξήθηκε από 180,2 εκατ. ευρώ το 2017 σε 213,5 εκατ. ευρώ το 2018.
Η επιχείρηση λειτούργησε με περιθώριο κέρδους 8% ενώ η απόδοση ιδίων κεφαλαίων της ήταν 35%. Μάλιστα λειτουργεί με μια υγιή σχέση ιδίων προς ξένα κεφάλαια, αφού τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας προσεγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ ενώ οι συνολικές της υποχρεώσεις ανέρχονται σε περίπου 41 εκατ. ευρώ.
Έρευνα New Times: η εγχώρια αγορά αυτοκινήτων
Αυξημένες κατά 12,9% εμφανίζονται οι συνολικές πωλήσεις των 190 μεγαλυτέρων (βάσει πωλήσεων) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, αξεσουάρ, ελαστικών αυτοκινήτων και διτρόχων. Αυτό προκύπτει από έρευνα των NEW TIMES, σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις αυτές αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις τους από 3,5 δις. ευρώ το 2017 περίπου 4 δισ. ευρώ το 2018.
Παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς «τεσσάρων» και «δύο τροχών» σε σχέση με τη χρονιά-ρεκόρ 2004, αυτή εξακολουθεί να αποσπά σημαντικό μερίδιο της εμπορικής δραστηριότητας της χώρας. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της (εν εξελίξει) έρευνας της NEW TIMES σε πάνω από 2.000 εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Σύμφωνα με αυτά οι κλάδοι που διαχειρίζονται τον μεγαλύτερο τζίρο των αμιγώς εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων (και όχι των βιομηχανικών) είναι οι τομείς των Πετρελαιοειδών (πραγματοποιούν το 23,7% του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων του δείγματος), των σουπερμάρκετς (15,7%), των φαρμάκων-καλλυντικών (11,9%), των τροφίμων (8,1%) και στη συνέχεια των μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών (6,9%). Με δύο λόγια η αγορά των «τεσσάρων και δύο τροχών» απέχει πολύ από το να καταστεί ο κλάδος που ήταν το 2004.
Σε ότι αφορά τα τελικά αποτελέσματα (κέρδη και ζημιές) η εγχώρια αγορά εμπορίας επιβατικών αυτοκινήτων, αξεσουάρ, ανταλλακτικών και ελαστικών «έσπασε» στα δύο: από τη μια πλευρά οι κερδοφόρες επιχειρήσεις, οι οποίες επιδεικνύουν αξιοσημείωτη αντοχή, και από την άλλη οι ζημιογόνες που βυθίζονται σε ολοένα και πιο αρνητικά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, από το δείγμα της πανελλαδικής έρευνας των NEW TIMES, η οποία βασίστηκε στις 190 μεγαλύτερες επιχειρήσεις, προκύπτει ότι:
* Οι 140 (περίπου 73,7%) εμφανίζουν κέρδη (ένα χρόνο πριν το αντίστοιχο ποσοστό των κερδοφόρων επιχειρήσεων ήταν 67,3%). Πως εξελίχθηκε η συνολική τους κερδοφορία; Για να μπορέσουμε να κάνουμε τη σωστή σύγκριση αφαιρέσαμε τα αποτελέσματα της Huyndai Hellas ώστε τα μεγέθη να είναι συγκρίσιμα καθότι η συγκεκριμένη εταιρεία εμφάνισε πολύ υψηλού επιπέδου κέρδη το 2017. Έτσι, οι 139 κερδοφόρες επιχειρήσεις αύξησαν κατά 15,2% τον συνολικό τζίρο τους, ο οποίος υπερέβη τα 3 δισ. ευρώ. Οι επιχειρήσεις αυτές αύξησαν τα συνολικά κέρδη τους κατά 2,8% στο επίπεδο των 116 εκατ. ευρώ. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν συνολικά ίδια κεφάλαια 722 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις τους υπολογίζονται σε 1,4 δισ. ευρώ μία σχέση η οποία πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω.
* «Στη σκοτεινή πλευρά» της αγοράς – εκεί που συγκεντρώνονται οι ζημιογόνες επιχειρήσεις τα πράγματα εξελίχθησαν ακόμη πιο αρνητικά. Οι 50 ζημιογόνες επιχειρήσεις του δείγματος αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις τους κατά 4,2%, γεγονός, όμως, που δεν τις βοήθησε να μειώσουν τις ζημιές τους. Αντιθέτως οι ζημιές τους αυξήθηκαν κατακόρυφα (κατά 135%) από 29 εκατ. ευρώ σχεδόν στα 69 εκατ. ευρώ. Στην πραγματικότητα 2-3 εταιρείες από αυτές που σημείωσαν ζημιές επηρέασαν με ιδιαίτερα αρνητικό τρόπο τη συνολική εικόνα αφού (μόνον μία εξ αυτών) εμφάνισε ζημιές της τάξης των 41 εκατ. ευρώ.
* Σύμφωνα με την έρευνα των NEW TIMES, οι εταιρείες που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις μεταξύ των επιχειρήσεων με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών είναι οι: Σφακιανάκης (Suzuki), Kosmocar (Audi, Volkswagen, Skoda), Toyota Hellas, AIGLON ομίλου επιχειρήσεων Συγγελίδη (Citroen), Mercedes Benz Hellas, Θεοχαράκης (Nissan), BMW Hellas, Fiat Group, Σαρακάκη Αφοί (Honda, Mitsubishi, Volvo), Karenta, Opel Hellas, Ford Motor Hellas, Σπανός BMW, Teoren Motors (Renault), Μισελέν Ελαστικά, Volvo Car Hellas, Hyundai Hellas, Ιαπωνική, Μοτοδυναμική Α.Ε., FCA Capital Hellas (πρώην Fiat Credit), Lancia Jeep Hellas, Robert Bosch AE, Goodyear Dunlop, Ισμαήλος Αντ. ΑΕ (Mercedes), ΠΟΛΙΣ Inchcape Athens, ΒΙΑΚΑΡ και Ελάστρακ ΑΕ.